Swing it Magistern swing it!

Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Earth Hour 2010

Av Karin Fransson - 27 mars 2010 21:11

Sitter och myser för mig själv i mörkret. Kollade ut genom fönstret och det verkar inte vara många som släckt.

Kändes lite ensamt så jag ringde mamma och pappa en stund. Har hemlängtan, det är en ganska stor omställning från att bo hemma hos päronen och djuren i en månad, vara på en underbar praktik och bara må super, jämfört med att sitta själv i en lägenhet och stressa över rapporten som ska skrivas på några dar och ändå bli perfekt!

Om ni inte märkt det är jag aningen deppig ikväll :S är väl en blandning av alkoholens inverkan på "dem nödvändiga" och att jag sovit två timmar det senaste dygnet. JAG LÄNGTAR HEM TILL MAMMA OCH FILA!!!


I eftermiddag har det åskat i Växjö, ett jäkla dunder. Såg på text-tv, innan jag släckte, att den orsakat sju bränder!

I Värnamo varnar de för översvämningar liknande de som var 2004 om ni kommer ihåg. Det var då Värnamo hade sina 15 minuter i rampljuset! :P

Kan ge lite fakta om att Enehagens skola i Värnamo har utrymt sin källare och är beredda på att få en vattenfylld källare på måndag. Hur det går, det märker vi!


Oj, nu dör snart batteriet på datorn så nu avlsutar jag här så att texten inte hinner publiceras!


Vill flika in att min Kusin Mikael Steen fyller år idag! Grattis!!


Hejdå!

 
 
Sandra

Sandra

27 mars 2010 21:37

Ja den jävla åsksmällen hörde nog alla. Min datorstor vibrerade typ :p Vi släckte också ner här, massa mysiga ljus. Men vi har dem fortfarande tända. Sätt igång en rolig/mysig film du kan somna till eller nåt?

http://rockgrodan.com

 
Cicci

Cicci

27 mars 2010 21:47

Vi släckte! :D Vi kollade också ut bland lägenheterna och det är fan inte många som släckte =( Dåligt Campus-folk!

http://frusenskog.bloggplatsen.se

 
Frida

Frida

28 mars 2010 16:11

oj, var det 2004 som var översväning i vmo? jisses vad tiden går. 2004 var ett bra år :P haha

jag vet precis hur det känns att ha varit hemma så länge och sen plötsligt på hemma själv i sin lilla etta. sjukt ensamt. tur att jag har dixie hos mig.

saknar dig verkligen karin

http://www.zerendipity.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin Fransson - 20 april 2015 11:12

Eleverna jobbar just nu med att lära sig spela in radioprogram och att redigera dessa digitalt.   Åk 5 VT-15  Ur läroplanen:  Undervisningen ska ge eleverna förutsättningar att tillägna sig musik som uttrycksform och kommunikationsm...

Av Karin Fransson - 20 april 2015 11:08

Här kommer en uppgift som eleverna ska jobba enskilt med medan andra elever ska jobba med ljudredigering. Det finns inte tillräckligt många datorer för att alla grupper ska kunna jobba samtidigt.   Här kommer instruktioner till uppgiften Gammal...

Av Karin Fransson - 25 mars 2015 07:27

Hej nu har jag inte bloggat på länge vilket iofs är positivt för det betyder att jag har fullt upp på jobbet och hemma.. Fick en mycket intressant länk från bunnemusic igår, kolla in!     ...

Av Karin Fransson - 23 februari 2015 12:15

Jag har återigen blivit påmind om hur lite man är värd om man inte har något papper på grund av den svenska skolpilotiken. Idag fick jag veta att eftersom att min lärarlegitimation inte kommit än så måste skolan annonsera ut mitt jobb och om jag ha...

Av Karin Fransson - 20 februari 2015 12:57

Hej nu är jag snart redo att lägga upp lektionsplanering för hur jag undervisar treorna i olika musikgenrer!   Håll till godo! ...

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards