Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg under juni 2010

Av Karin Fransson - 30 juni 2010 21:02

Ja, visst är det härligt när halsen sväller och sväller så att du snart inte kan svälja? Jag är nog för klen för att solbada några timmar och solbrännan visar sig knappt heller *haha*

Mamma och pappa har varit och märkt kaninbebisarna och kommit hem med bara en kanin, den andra har avlivats p.g.a bettfel...RIP! <3


Nej nu ska jag försöka somna om! Puss på er!

Av Karin Fransson - 30 juni 2010 09:56

Ännu en mardröm om Växjö..jag har inte varit där på 2 månader nu och lägenheten ser ut som helvete. Jag måste dit i sinom tid det vet jag, väntar bara på den rätta dagen och den kommer jag vet det! Har skoluppgifter med som spökar. Har fått lite gjort men det knyter sig i magen när jag ska plugga.

Jag har iaf blivit antagen till hösten!


Drömmen handlade om Växjö, jag gjorde allt för att hjälpa alla och ändå dög jag inte till. I lägenheten var det bara en massa saker överallt och jag funderade på vad som skulle packa ner och inte sen bröt jag ihop och bara grät. Till slut vaknade jag och här sitter jag nu...en dag i taget

Av Karin Fransson - 27 juni 2010 19:11

Vet att det är för längesedan jag bloggade och jag har ingen ursäkt om varför..måste iaf berätta om en grej..


Jag har precis sett en film som heter TiMER som var riktigt bra fick en att tänka efter ungefär som filmen The invention of lying som också är riktigt bra.


Iaf så spelas den manliga huvudrollen av John Patrick Amedori och han påminner om min första pojkvän, min första kärlek, ja min första mycket...När jag kom att tänka på mitt ex blev jag faktiskt ledsen för ni vet hur man alltid minns sin första kärlek med allt som var nytt och spännande? Jag blir ledsen för jag får inte göra det, jag försöker men de saker han gjorde efter att vi gjort slut tillåter inte mig att minnas de fina stunder vi hade..även om jag försöker och jag tycker det är orättvist! Sen så känner jag mig förbannat ensam med..nu på sommaren när det är supermysigt att ha nån speciell sådär ensam för sig själv...Hur minns ni er första kärlek?

Av Karin Fransson - 6 juni 2010 17:03

Nu har jag precis kollat färdigt på filmen Remember me och HJÄLP, vad bra den var!


  


Tyler är en ung man med ett ansträngt förhållande till sin far, efter en familjetragedi. Tyler tror inte att någon någonsin skulle kunna förstå det han genomlevt, tills den dag han stöter på Ally. Mot sin vilja dras Tyler till Ally och snart kan han inte kämpa emot sina känslor för henne. Kärleken till Ally gör att Tyler får hopp om livet igen, men snart uppenbarar sig saker som hotar att driva paret ifrån varandra.
I huvudrollen ser vi Robert Pattinson från biosuccéerna Twilight och New Moon.
Infoo hämtat från sf.se

Av Karin Fransson - 5 juni 2010 18:12

Håller på att höja en medicin jag fick för några veckor sedan..läkaren ringde igår och började fråga om vikt och längd...hm..jo det visade sig nämligen att man tydligen kan gå upp massa i vikt av den..så nu går jag omkring och bevakar allt jag äter och känner otrolig skuld varje gång jag äter ngt...det är ju inte precis som att jag kommer gå och lägga mig en kväll för att sedan vakna på morgonen och vara så överviktig att jag inte kan gå ur sängen! *haha*

Har iaf inte gått upp ngt av de 5 kg jag tappade!


Har haft en allmänt händelselös dag i övrigt. Har försökt fördriva tiden med att sola, vara lite kreativ, titta på I love Phillip Morris och att hänga upp hängmattan.

Tänkte ni läsare skulle få en liten uppgift..beskriv sommar med tre saker!

 

Jag väljer:

Cornelis Vreeswijk

Hängmatta

Nakendopp på kvällen

...sen finns det ju många fler såklart, eller vad säger ni?


Av Karin Fransson - 5 juni 2010 11:42

Kaninbebisarna är nu 4 veckor och det är verkligen liv i luckan. Här springs det, hoppas, välts ut vattenskålar m.m De har börjat käka maskrosblad och pellets nu och är väldigt nyfikna. En är blyg och den andra tuff!



                

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards