Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg under november 2010

Av Karin Fransson - 29 november 2010 18:12

Till våren läser jag min sista inriktning. 

Just nu har jag sökt matte/teknik men det känns inte som att jag valt rätt.

Sen finns det två andra val jag funderar över:

1. Musikdidaktik

Fördel, man får lära sig spela instrument och skola sin röst
Nackdel, håller handen? 

2. Matte/Svenska

Fördel, ingår i den nya lärarutbildningen. Krävs i den utbildningen för att bli auktoriserad lärare.
Nackdel, är det så roligt? 

Av Karin Fransson - 29 november 2010 15:56

Herregud trodde inte det kunde blir värre men nu finns det ett program som tydligt bevisar det! Programmet heter Bridalplasty och handlar om 12 kvinnor som tävlar om plastikoperationer och ett drömbröllop.

I vinjetten får man se en leende, blond, kvinna i finaste bröllopsklänningen med bandage om hela huvudet!

I första programmet tävlar dem om att få en spruta så att de kan medverka i ett "injection party" där de kan få lite botox insprutat och kanske en lermask nerkletat i ansiktet!



Detta inlägg fångar programmet väldigt bra:
http://videogum.com/223371/bridalplasty-the-final-tv-show-ever-made-before-mankind-slips-quietly-into-the-dust/tv/new-tv-shows/ 

Av Karin Fransson - 29 november 2010 14:48

Det mesta av dagen har varit fail!

Gick upp vid sju för att vi skulle mötas i skolan  vid åtta...men det var bara jag och Vendela där.

På den muntliga redovisningen av Photostoryn fick jag hjärnsläpp men det löste sig och klassen var mycket imponerad av vårt arbete.

På eftermiddagen diskuterade vi läromedel med en partisk lärare som sa "jag" nästan 30 ggr på en minut! Så jag undrar hur det påverkar när hon ska rätta tentorna :S

När jag kommer hem kollar jag posten och har då fått brev från Skatteverket som vill att jag ska registrera mitt lägenhetsnummer. Jag försöker med det som står utanför min lägenhet (logiskt ellerhur?) men det passar inte. Ringer då till Skatteverket som säger att min hyresvärd ska ha informerat mig om det annars kan de åka på böter. Dock är det tydligen jag som ändå ska ringa och ta reda på numret. Jag ringer till Hyresbostäder i Växjö och kommer till någon Eurovoice med massa konstiga förslag. Trycker ett som det står på hemsidan varpå rösten säger att jag kommer få ett bekräftelsesms till min mobil!`WTF!?! Bekräftelse på vadå?

Försöker istället logga in på deras hemsida men den sidan funkar inte heller...FAIL!!

En väldigt ironisk dag ellerhur *haha*

Hur har ni haft det?

Av Karin Fransson - 27 november 2010 19:13

Kollar på tv4-nyheterna och det handlar om hur man skulle kunna minska energiåtgången i USA!

Just nu går 10% av Usa:s totala energiförbrukning till torktumlare. 

De intervjuade en kvinna som brukade hänga sin tvätt på balkongen men hon hade fått brev av hyresvärden att sluta hänga upp sin tvätt annars riskerade kvinnan att bli vräkt.

Vidare intervjuades två yngre män i 25-års ålder som tyckte att det var bra med torkrumlare. Visst drar de enegri men jag skulle inte vilja hänga upp min tvätt som om jag bodde i ett U-land!!

Ja, inte visste jag att Sverige var ett U-land! En del amerikaner är bra dumma!

Av Karin Fransson - 26 november 2010 20:51

Om några dar så kanske ni får se vad det är! :)

Av Karin Fransson - 26 november 2010 18:59

Sitter och pular med min önskelista, kommer på två saker sen står det stilla i huvudet *Haha*


Har iaf gjort en Önskelista som grund och tänkte att ni gärna fick använda er av den om ni vill, finns både i färg och i svartvitt!


 


  


Högerklicka på den bild ni vill ha och välj sedan spara bild som...

Av Karin Fransson - 25 november 2010 13:05

Vad tycks? Ser ni att min header är "snöig" *hihi*

Av Karin Fransson - 25 november 2010 07:53

Igårkväll fick jag feber och har sedan i natt inte sovit mer än en halvtimme..sammanlagt! Hela jag skakar och mår konstigt.

Så vid fem gav jag upp, diskade det som behövdes, packade och letade lite referenser till Photostoryn eftersom att jag inte kommer medverka när vi ska träffas i eftermiddag. 

Väl ute på parkeringen skottade jag fram min bil som gömt sig under ett lager av 15 cm snö! Inte var det plogat heller men skicklig som man är kom jag ut ändå!

Körde långsamt hem men allt gick bra.

Fila blev jätteglad när hon fick se mig och rusade runt i snön!

Mamma och Kalle är och lämnar ner päronens bil och jag kom hem precis så att mamma kunde ta min varma, tinade bil istället för att sätta sig i en iskall bil.

På vägen hem ska de köpa med sig frallor och sedan blir det familjefrukost, något som är ytterst sällsynt i denna familjen.


Hoppas jag kan slumra till en stund efter frukosten men det återstår att se.

Ha en bra och snörik dag!

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards