Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg under april 2010

Av Karin Fransson - 29 april 2010 20:22

Idag har jag varit på Växjö lasaretts ortopedavdelning och träffat en läkare som undersökte min hand.

Han tittade på den i ca 1 minut och sa att det var ett ganglion.

Vi diskuterade vad som ska göras och han sa att antingen får jag leva med smärtan tills jag blir ca 40 år gammal, eftersom att inga vuxna kvinnor har ganglion, eller så operar vi bort den, hoppas att smärtan försvinner och att ganglionet inte kommer tillbaka. Opererar man bort ett ganglion är det ca 20% risk att det kommer tillbaka.

Vi bestämde oss för operation, jag vill bli sövd.
Operationen kommer troligtvis inte ske förrän i höst och eventuellt kommer jag bli tvungen att sjukskriva min från skolan :/ men jag ska försöka lära mig skriva med höger hand.
Någon som har ngt tips? Orkar inte direkt oroa mig för detta nu det är ju trots allt rätt länge kvar tills operationen ska ske och jag vet att jag har många som stödjer mig!


På förmiddagen led jag aset i två timmar! En man höll föreläsning på engelska, enda anledningen till det var 10 studenter som inte är från Sverige.
Han kunde inte prata engelska så bra, man hörde knappt vad han sa och ingen rast hade vi heller! Ethos, Logos och Pathos!!!

Imorgon är det Valborg och vi har valt att vara lediga från skolan då vilket jag inte har något emot alls!


Ha det mys mys!

Av Karin Fransson - 28 april 2010 16:31

Japp nu har halva veckan gått är som tur är ledig på fredag vilket är skönt.

Hittills har jag fått godkänt på en seminarietext och en rapport samt skrivit tenta denna veckan. Jag har även påbörjat B-uppsatsen ska bli spännande att se hur det går!


Längtar hem, är ensamt och konstigt att vara här!
Inatt kom paniken igen men lösningen jag hade tillgänglig då finns inte längre och inatt lär jag sova taskigt av nervositet. Nej jag åberopar inte Thomas-regeln men imorgon ska jag nämligen till sjukhuset i Växjö med handen som just nu värker som stryyyk!
Har aldrig varit på sjukhuset innan och hoppas på att jag hittar dit jag ska! Jag ska klara det själv!


I framtiden finns det alltid saker att göra, som t ex ett par seminarietexter som ska göras men av någon anledning skjuter jag på det istället..är det enklare att stressa aset dagarna innan deadline? vem vet...*haha*


AAAHH!! Lite mer positivt nu tack!!

Kanske en kyss? *ptff* av vem då *Haha*

Av Karin Fransson - 24 april 2010 11:58

Sovit skitdåligt inatt, vaknade vid 5 imorse när mamma och pappa steg upp för att åka på kaninutställning i blekinge.
Har sovit en timme på förmiddagen iaf!


Har sån extrem tentaångest men är samtidigt så trött att jag inte direkt orkar plugga. Det jag vet är att om jag kuggar på tentan kommer jag bli ledsen på mig själv då jag lever efter mottot att man inte kan göra mer än sitt bästa.


Återigen har jag trillat i en fälla! Jag bryr mig för mycket om vad andra tycker och gör vilket inte är bra! Att jämföra sig med andra och vad jag tror om dem ger mig bara prestationsångest...


Anyway idag är det FF hemma vilket betyder...*trummvirvel*...SUSHI!! <3
Ska strax börja koka riset *mumma* blir ny fyllning idag med gravad lax, avokado, färskost med pepparsmak och gurka! Hoppas det blir gott!


Det är marknad i VMO idag men jag är inte direkt sugen att åka dit, det är ju samma jämt *hihi* sen så börjar det säkert regna snart med ^^


Skönt att skriva av sig lite, speciellt eftersom att de jag vet läser bloggen är medvetna om hur mkt tentaångest suger!


puss och kram!

Av Karin Fransson - 22 april 2010 17:25

Idag har jag varit duktig!

Steg upp tidigt i morse och åkte till Växjö, seminarie mellan 8.15-10.00

Sova och peta lite i lägenheten. 15.15 tid hos läkaren, sedan hem igen.

Allt gick bra och som det skulle nu ska jag softa resten av dagen och resten av veckan blir det tentaplugg!


Dåså...hej hej!

Av Karin Fransson - 21 april 2010 12:37

Igår kväll slängde jag ut en spännande cliffhanger i statusraden på facebook. Jag lovade att idag avslöja en önskan som gått i uppfyllelse!

Här kommer den spännande berättelsen:


De som känner mig personligen vet att jag är laktosintolerant och att jag också ÄLSKAR glass! Vid nio igår gav jag mig av på en resa i sökande efter laktosfri glass med ägglikör smak...när jag kom in till stan hade City gross stängt så jag rejsade ner till Ica kvantum för att se om dem hade något att erbjuda.
Väl framme går de ut med ett kundmeddelande att affären stänger om 10 minuter..bråttom bråttom* Som tur är vet jag vart dem har de laktosfria glassen! Innan har jag försökt käka glass gjord på tofu och soya men nej den smakar inte som riktig glass! Framme vid frysen visar det sig att dem inte har glassen med ägglikörsmak MEN! ÄNTLIGEN har glassföretagen kommit på min önskan om en riktig laktosfri glass med PÄRONSMAK!! Överlycklig passar jag på att köpa strutar med, här ska det lyxas till!
Alltså, jag har önskat att det ska finnas glass med BARA päronsmak i minst 5 år och nu finns det! STORT tack till Alvesta glass som dessutom gör den på laktosfri grädde och mjölk!


    Lyckligast i världen kan jag nu vräka i mig glass som jag tål och som smakar ûbergott!! <3



Annas kissemissar Nicke och Nilla är på besök, då matte är i Tyskland och mumsar hummer m.m ^^

Nilla som annars inte låter någon ens peta på en har nu börjat hoppa upp i mitt knä och ligga där gosig i mååånga minuter!  Passade på att ta lite kort på "prinsessan" igår:


 

Visst ser hon aningen överlägsen ut!


NEJ, nu måste jag plugga inför seminariet imorgon och tentan som är på måndag har jag inte ens börjat öva på :S

BYE!

  

Av Karin Fransson - 20 april 2010 11:22

Inatt började jag må väldigt dåligt igen, frossa och illamående, muskelkramper och panik. Jag visste inte vad jag skulle göra men till slut packade jag en väska och åkte hem till föräldrarna, här slipper jag iaf vara ensam.

Somande till slut när jag kommit hem tyvärr jobbar mamma mycket denna veckan men vi hinner ju ses på kvällarna.

Oroar mig lite eftersom att jag planerat plugga med vendela och sofie flertalet gånger nu som jag sedan inte gjort..vi ska snart börja skriva B-uppsatsen och jag vill inte att de ska tro att jag inte kommer klara att göra den och bli en börda för gruppen...Jag ska prata med dem senare.


Kom in på studera.nu igår och anmälde mig till tre kurser, två litteraturkurser och en kurs som heter levande verkstad, denna ska vara toppen och de smakprov jag fick under inriktningen talar för att kursen skulle ge en mkt rolig sommar! MEN det är många andra som tänker samma sak och jag har inte så hög tro på att jag kommer in på den eftersom att jag gjorde en sen anmälan.


Det är fint väder ute men inte särskilt varmt, vaknade till 17,5 grader celsius imorse så nu har jag tänt kaminen. Kaminen är BÄST!
Pappa är ute med snickaren och lägger ny plåt på verkstadstaket!


För er som är sugna på film vill jag tipsa om följande filmer:

(klicka på namnen och ni kommer till en sida med information om dem)

-Old dogs
- Unmade beds 

-The young Victoria 

Av Karin Fransson - 19 april 2010 15:45

Vaknade tidigt imorse, packade ihop allt och begav mig av mot Campus i Växjö.

Låg först väldigt länge bakom en vinglig lastbil med stockar på, den körde så att det såg ut som att den gungade.
När jag väl kommer fram till campus möts jag av att någon/några idioter vält omkull alla cyklar utanför min lägenhet och sedan kastat min cykel överst *morr* så gör man inte!! Har ni inget bättre för er? Sugna på en tvångsjacka kanske?


Kvart över åtta började seminariet och allt gick bra, kändes nästan om att det knappt var värt att läsa boken alls men det är ju bra att ha gjort iaf tills vi ska skriva ett paper om det!

Har gjort misstaget att beställa boken vi skulle haft till idag då jag kopierade den av Vendela förra veckan *Haha* men det blir väl antagligen så att jag skickar tillbaka den!


Tänker en del på min kära syster idag som tror att hon är odödlig *haha* trots ryggskott åkte hon bil i 10 h igår till Tyskland. Hon är en riktig envis fröken Fransson!! Japp, det ligger i släkten!


Resten av dagen blir det att softa och ta det lugnt. Hade jag känt mig social hade jag säkert hittat på ngt sånt men just nu tittar jag mest på datorn och renskriver en del av de föreläsningar vi haft så att det blir lättare att plugga inför seminariet på torsdag och hemtentan på måndag.


För att er som har facebook och gillar att spela spel, kolla in treasure island! Det är tokroligt man ska åka runt på öar och leta efter skatten samtidigt som man ägen en egen ö som man kan inreda hur man vill! +++++

Kolla spelet!


See jao!

Av Karin Fransson - 18 april 2010 13:39

När vi började kursen och de berättade att kursen skulle vara rätt hård och intensiv förstod jag inte riktigt varför, visst var det många lektioner men ämnena var ju rätt lätta...men nu känner jag mig så otroligt trött! Till imorgon ska vi ha läst en bok som vi ska diskutera, jag har läst ca 10 sidor..koncentrationsförmågan suger..seminariet på torsdag har jag inte ens boken till och om en vecka är det tenta. Känns som att det är dags att prioritera igen, hur mycket kan jag lita på min förmåga att tala som att jag läst något som jag bara råkar veta utifrån föreläsningar och andra erfarenheter? Är det att fuska? Skjuter jag bara på problemen?

*andas*

Behöver få upp trycket igen så att man kommer igång!

Så veckan som kommer nu innevär att inte utsätta sig för mer än de nödvändigaste sakerna och sånt som jag absolut känner för.
Undvika att pressa mig själv och därigenom blockera min vilja och lust att lära.

En dag i taget!

Tänka positivt och sova så mycket som jag behöver!

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards