Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg under september 2010

Av Karin Fransson - 30 september 2010 22:39

Hade gått och lagt mig när Skrållan hoppade upp i sängen för att klargöra att nu är unge nummer 2 på väg!


Uppdatering kl 23.33

Huvudet sticker ut men fortfarande bara en unge ute jag börjar bli rätt trött, det har varit en lång dag, hur trött borde inte Skrållan vara då?!?


Uppdatering kl. 23.55
Unge nummer två var död när vi äntligen fick ut den. :´( Försökte med massage men det var för sent. Inga bilder. Lika fin täckning som första ungen men aningen svartare i pälsen. 

Av Karin Fransson - 30 september 2010 18:36

Efter att Skrållan krystat i flera timmar och bara fått ut ett ben som satt fast ringde jag till Djursjukhuset och dem sa att det var bara att sätta sig i bilen och åka.

Sagt och gjort! På vägen till Växjö kom tanken på hur det var när jag körde en katt på samma väg för ca en och en halv vecka sedan...det slutade inte så bra och jag ville absolut inte ha ngn upprepning denna gången.

När jag kom fram till djursjukhuset hittade jag en liten knodd som Skrållan låg och tvättade. Första ungen var ute! Veterinärerna kände lite kort på Skrållans mage och sa att det är minst två till som ska ut.


Nu är jag hemma igen och har varit det i ca en timme och inte har det kommit några fler ungar men det tar ju lite tid ibland.

Anledningen till att den första ungen tog så lång tid att krysta ut var dessa tre:

1. Detta är Skrållans första förlossning EVER!

2. Ungen är väldigt välskapt och inte särskilt liten för att vara en kissemiss

3. Ungen kom ut på fel håll med bakbenen först så att den "föddes mothårs" som veterinären så fint uttryckte sig.

I väntan på de andra ungarna får ni här några bilder att njuta av så länge:'


       Den har otroligt fin täckning och Skrållan sköter sig ypperligt!

Av Karin Fransson - 30 september 2010 11:22

Skrållan håller på att föda :D fast det tar nog ett tag till innan ungarna tittar ut ^^


kl 13.07 uppdatering

Fortfarande inga kattungar men dem sparkar i magen och värkarna är både tätare och starkare!

Av Karin Fransson - 30 september 2010 10:40

Gick Skrållans vatten nyss?

Är det idag det sker? :D

Av Karin Fransson - 29 september 2010 13:41

Idag är det supervackert väder så det var jättemysigt att gå på promenad i skogen!

Titta själva!


              

Tog även lite kort på mitt nyfärgade hår..vad tycks?

      

När vi kom in möttes vi av Skrållan som fortfarande inte fött. Tjockis eller vadå?!?

(Kände på hennes magen innan och det sparkade till *hihi*)

    

Har även varit hos tandläkaren och lagat hål idag, det gick jättebra, men kostade över 1000:-  :S

Snart blir det käk sedan lite hemtentaplugg till. Väntar dock på en ett mail från läraren om syftet med en av frågorna *håller tummarna* 


Kram på er!

Av Karin Fransson - 28 september 2010 20:29

Det har blivit många musiktips på senaste tiden och här kommer ett till. Är helt förtrollad av denna låten man hamnar som i en slags trans. Föreställ er att ni är sådär lagom fulla, på fest och så kommer denna låten. *Nice!*


Robyn feat. Röyksopp - None of dem

Av Karin Fransson - 27 september 2010 17:17

Det är många i min närhet som inte mår så bra just nu. Alla har vi våra plågoandar och anledningar till varför vi mår som vi gör.

Jag vill att ni ska veta att jag tänker på er varje dag och gör mitt bästa för att underlätta det för er. Är det ytterliggare något ni behöver, säg till för jag behöver er.

Jag önskar att jag kunde trolla med knäna så att allt löste sig, mest av allt önskar jag att ni slapp må dåligt.



Låten har inget direkt med inlägget att göra men det är en av mina favoritlåtar som jag vill dela med er!

Av Karin Fransson - 26 september 2010 23:46

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards