Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg under januari 2015

Av Karin Fransson - 30 januari 2015 12:53

Innan jul fick jag ju lite pisk av en kollega att jag är för dålig på att spela piano 

så nu har jag gett mig f*n på att visa hen!

Det går faktiskt rätt bra och bättre och bättre hela tiden.

Har redan börjat öva på sommarlåtar till skolavslutningen *hihi*

Idas sommarvisa innehåller ett av mina absolut favoritackord F#m (Fissmoll)

Det känns nästan lite andligt när man spelar ackord som dessa!


Hoppas ni får en skön helg!


Kram

Av Karin Fransson - 28 januari 2015 09:13

Ja eftersom att jag inte har några egna systerbarn så glädjer jag mig gärna åt Ramonas. Än så länge är de bara nio stycken! *haha*

Senaste tillskottet kom för några dar sedan och heter Loke!

Grattis Linda, Roger, Max och Leo till tillökningen!!


Kramis

Av Karin Fransson - 27 januari 2015 11:39

Japp hela helgen har vi varit barnvakter åt tre små goda ungar!

I lördags åkte vi till Gnosjö och badade, klarade att simma över 1km med bara små simfötter!

Plaskande och bastande gör en ju hungrig så vi käkade innan vi åkte hem.

Lillkillen slog vad med Ramona om 20 spänn på att han inte skulle somna i bilen på vägen hem....det tog 5 minuter sen sov han som en stock *haha*

Lördagskvällen spenderade vi med att baka äppelpaj som var jättegod och pizza som inte var särskilt god...sen hade vi sagostund och lillkillen som ensam i sin säng hela natten för allra första gången"


På söndagen bakade Ramona frallor till frukost och sen spenderade vi halva dagen med att åka pulka!

När dem riktiga föräldrarna hade kommit hem gjorde vi fläskpannkaka och käkade sen åkte vi hem och slängde oss i sängen helt utslagna!


Men vi kommer nog klara föräldraskapet iaf!


Hejpa!

Av Karin Fransson - 27 januari 2015 11:37

SOLEN SKINER!!

Har ni märkt än att vi går mot ljusare tider??

Av Karin Fransson - 23 januari 2015 10:24

Visst tar det lite tid efter långledigheten att komma in i rutiner igen men nu har det ändå gått tre veckor och jag kan fortfarande inte sova! Inatt har jag sovit ca 4 timmar vilket leder till en smått virrig och knasig fröken  *haha*

Snart är det ändå helg men ingen ledighet då vi ska vara barnvakter åt tre söta men busiga ungar!



Ha dE!

Av Karin Fransson - 22 januari 2015 09:38

Jag har nu under en längre tid brottats med min musiksal på ena skolan.

Nästa varje vecka har något gått sönder eller försvunnit.

Hur känns det för er om någon arrangerat om/tagit sönder eller lånat saker utan att fråga från din arbetsplats?

 Hur många av er behöver göra inventering varje vecka för att kolla så att saker finns för att genomföra ert arbete?


Börjar bli trött på detta!

Av Karin Fransson - 20 januari 2015 14:55

Ja, jag är lite efter som inte lyssnat på poddar innan men jag har mest funderat på att jag inte kommer hinna lyssna på de.

MEN! Nu har jag kommit på det, nej inget genidrag direkt, när jag har planering i skolan behöver jag något att lyssna på för att kunna koncentrera mig så nu har jag laddat poddar deluxe och det funkar hur bra som helst!

Jag får massa gjort!


Så podda mer!!!

Av Karin Fransson - 19 januari 2015 10:00

Tjo jag känner att jag inte hållt vad jag lovat!

Jag startade ju upp bloggen igen i höstas för att lägga upp lektionsplaneringar men detta har inte skett. Nu gör vi såhär att jag skriver vad vi ska jobba med om ni vill ha mer info kan ni maila mig på karinfransson87@gmail.com eller lämna en kommentar med eran adress och vad ni vill veta!


under våren nu ska vi göra följande:

Åk3: Arbeta med genrer genom att lära oss om de och sjunga

Åk4: Ska vi bli färdiga med världsmusiktemat från i höstas för att sedan ha en hel termin med instrumentspelande inför årskurs 5 då vi ska spela ensemble. Vi jobbar med Gitarr, elbas, piano/keyborad och trummor.

I åk5 ska vi bli färdiga med ensemblen och sedan jobba med ljudredigering genom att eleverna ska få göra antingen en ljudberättelse eller ett radioprogram.


I övrig kan jag nämna att jag köpt in ett material i form av arbetsböcker som är utformade efter Lgr11 och sträcker sig mellan åk 4 och åk 6. Jag har dock börjat redan med eleverna i åk 3. Materialet finns att köpa på 
www.bunnemusic.com


Ha de!

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards