Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg under januari 2011

Av Karin Fransson - 30 januari 2011 17:03

Nu var det ett bra tag sedan jag lade upp bilder på Hubbe och just idag råkar han bli hela fyra månader gammal!

   Nyfödd


   Ca tio dagar gammal


   Tre veckor gammal


    Nästan två månader gammal

  Nästan tre månader gammal


Idag är han då fyra månader gammal! 


   Stora killen, tack för att du finns i våra liv <3

Av Karin Fransson - 29 januari 2011 17:48

Igår och idag har jag tittat en del på film, finns så många att se nu!

 

"Love and other drugs" är en film om hur kärlek kan uppstå vare sig man vill det eller inte. Mycket sevärd enligt mig, känns inte sådär klyschig med snedvridna genusperspektiv som denna typ av filmer lätt kan vara.




Megamind var även den en annorlunda film, för denna genre. Filmen som egentligen är en barnfilm följer ändå sidohistorier som växer och som även ligger på ett vuxet plan. Historier om äkta kärlek och om att ingen är perfekt och klarar allt! Gillade denna filmen också!


   

Igår vad Nathalie här och då tittade vi på denna film som jag gillade även den. Nathalie, som jobbat med personer som har Aspergers tidigare kände igen sig i många av Sams beteenden. Filmen var sjukt söt så se denna! 


Tjo!

Av Karin Fransson - 28 januari 2011 17:00

Igår var det mycket ångest, förutom mötet med natta <3 då!

Ikväll finns det stora planer:

Natta ska komma hit och mysa

Det är handboll ikväll

Vi ska käka god mat, grillad Karré och potatisgratäng

Efter handbollen ska vi titta på "I rymden finns inga känslor"

Ovanpå detta blir det massa snask så imorgon lär man väl rulla fram!


  


Och ni då? Vad händer?

Av Karin Fransson - 26 januari 2011 19:04

Ja, igår lyckades jag att skära mig på en plastsked!! Men snittet blev rakt och fint så det har redan kommit en bra bit på läkningsvägen.

Igår hade vi även första lektionen i ensemblen och jag nu finns det nog inte mycket vi inte vet om vår lärare, om man säger så.

Sedan hade vi metodik och efter skolan åkte jag och Vendela <3 ner på stan.

Vi vandrade i massa coola affärer och jag köpte b la en notbok till skolan och en adapter så nu har jag en keyboard att öva på!!

Till allas glädje kan jag nu även berätta att jag varit på Lagerhaus!!

Var inne i både Helges hålor ^^ och drömde om gitarrer, snygga kilen i affären. Jag köpte 4 skärbrädor med Hello Kitty på för halva priset!! :DDD

Jag vet inte riktigt vad vi gjorde för jag var helt slut när jag kom hem!

Sov gott inatt.

Idag var det bara musikteori vilket var mycket lärorikt!

Imorgon är vi lediga för läraren är sjuk men jag har stämt möte angående en tenta så Vendela ska komma hit på dagen och öva på lite musikläxor och sånt.

Idag har jag även ätit veckans vegetariska; Ungsrostade rotfrukter *mums*

Sovmorgon imorgon!! *wohoo!*


Vem vill göra mig sällskap på lördag? ;)

Av Karin Fransson - 24 januari 2011 20:54

Idag började vi nya moment som vi ska arbeta med i kursen!

Först hade vi röstverkstad där vi får lära oss hur man 

pratar på riktigt ^^

Var väldigt intressant förutom att tjejerna ett par rader bakom

inte kunde sluta TJÖTA!!! Respektslöst!

Sedan hade vi gitarr, mycket roligt och trevligt med en liten grupp.

Läraren är hur skön som helst!

Sist på dagordningen var piano vilket var jättesvårt!

Antar att jag stressades av de andra i gruppen som plinkade på som galningar!

Men imorgon ska jag köpa bok och adapter så jag kan börja öva jag med!

Råkade somna en runda på eftermiddagen vilket var väldigt skönt!


Hur har måndagen varit för er?

Av Karin Fransson - 22 januari 2011 14:44

Kanske inte något man skriver i en kontaktannons *haha*

Men det stämmer, eller vad säger ni? ^^

Det är dock inte detta jag ska skriva om idag.

Igår var jag hos optikern och gjorde en synundersökning då jag ska köpa nya glasögon. En ny grej dem gjorde vid undersökningen var att ta kort på ögonbottnarna. Jag fick sedan se hur dem såg ut och det var riktigt coolt. Nu vet jag hur synnerverna och de gula fläckarna ser ut. Optikern berättade även att jag har en sak som bara 1 % av befolkningen har, en extra blodådra. Han sa att om jag skulle få en propp någon gång så att blodet till ögat stryps så kommer den ådran ändå förse ögat med blod så att jag får tunnelseende istället för att jag blir helt blind. Rätt bra att veta även om jag nu då inte hoppas att jag får en propp, like EVER!

Idag har jag beställt glasögonen och hoppas att glasen inte blir för tjocka då bågarna är rätt stora. Om ca en och en halv vecka kommer dem!! *längtar*

Av Karin Fransson - 21 januari 2011 18:09

Igår la fläkten till datorn av...sedan dog datorn.

Idag satte jag och mamma oss ner för att meka lite.

Ingen av oss har någon gång tagit oss in i en datorn och petat.

Men utan manual, google eller erfarenhet lyckades vi få upp datorn, ta loss tangentbordet och fixa fläkten (Hittade en stor dammtuss i den :S)

Vi använde oss helt enkelt av logiskt tänkande och sunt förnuft!

Datorn fungerar bra nu :DDD



WE ROCK!!!

Av Karin Fransson - 20 januari 2011 17:47

Vill inte gå händelserna i förväg men imorgon ska jag iaf till optikern

och undersöka ögonen och titta på nya glasögon. De jag har nu har fel styrka och är aningen slitna så det är ett nödvändigt ont.

Nu vill jag fråga er...vad tycker ni att jag passar i för glasögon?

Kolla in dessa:

      

Är lite kär i dem, fin färg och form. Frågan är om det är förstora.

Eftersom att jag är halvt blind förminskas mina ögon och det runtomkring och är glasögonen då stora ser mitt huvud ut som ett timglas *haha*



Dessa har jag nu:




    

Dessa hade jag innan...


Svårt val!!

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards