Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg under oktober 2014

Av Karin Fransson - 27 oktober 2014 14:16

Igår var det 1½ år sedan jag och Ramona blev ihop!

Kanske inte så mycket för er men det är mitt längsta förhållande.

Tack älskade, fina du för att du stått ut med mig *hehe*


Vi firade med att käka panerad rödspätta med kokt potatis och tartarsås, made from scratch!

Sen myste vi mest hela dagen.!



Kramis

Av Karin Fransson - 27 oktober 2014 14:12

Halloj!

I Fredags firade vi min bror som fyllt år med fika och massa mys!

Sedan var det bara att ge sig av till jkpg på lördagen för att träffa fyra goda bytingar som jag inte sett på jag vet inte hur många år!

Det var superkul och jättetrevligt vi skrattade typ hela tiden!

Hoppas nu bara att det inte dröjer flera år innan vi ses igen!

Hjärtan i massor till Tirren, Frieda, Lisa och Jenkan! :*

Av Karin Fransson - 23 oktober 2014 16:44

Ja då var snart även denna vecka över!

I tisdags jobbade jag tolvtimmarspass för vi hade både personalkonferens och flyttpackning.

Igår tränade jag efter jobbet sen blev det mys i soffan med fästmön.

Idag har jag jobbat till kl. fyra och har sedan gått och försökt fördriva tiden i den nya Rusta-butiken i Värnamo.

Nu sitter jag här i skolan igen och försöker få tiden att gå. Vid 18.00 ska jag till Boule-banan för trivselkväll med personalen på M-skolan.!

En annan kul grej är att artikeln om måndagens flash mob har publicerats i Värnamo Nyheter idag!


Bye bye!

Av Karin Fransson - 21 oktober 2014 09:33

Ja igår var det dans hela dagen i skolan!

Först så visade vi upp flashmoben som eleverna gjort på elevens val.

Vi var nere på storgatsbacken och klasser från båda skolorna kom för att titta!


Efter det hade jag två lektioner med redovisningar där eleverna fick lära varandra danser från olika länder i världen!

Lite tramsig men hey nästa vecka är det höstlov!


Ha de!

Av Karin Fransson - 16 oktober 2014 14:49

Ja det kan man också ha ibland även om det blivit mycket negativt på senaste tiden!

Eleverna har jobbat på bra, dem har övat på att samarbeta i smågrupper, vi har haft sista lektionen i elevens val och på måndag ska vi visa flashmoben! Det är tydligen ingen kvälls-apt så jag slutar vid vanlig tid idag istället för vid sju!

m.m


Har ni det bra i höstmörkret?

Av Karin Fransson - 15 oktober 2014 13:13

Hej idag har allt rullat på för fullt. Just nu är det lunchrast men snart är det dags för dagens sista lektion, sedan ska jag och fina Natta simma! Kan säga att jag längtar som mest till bastun efteråt *haha* Jag har nämligen en "snål" sambo som tycker att det är lagom med  16-17´C i huset :P Det tycker iofs jag med är lagom i vanliga fall men jag håller på att tömma mina energidepåer nu när höstlovet väntar runt hörnet vilket gör att jag fryser av ingenting!


Simma lugnt! :P

Av Karin Fransson - 14 oktober 2014 13:20
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karin Fransson - 14 oktober 2014 10:52

Hej nu var det dags för migrän igen!

Sen jag började träna har migränen i stort sett försvunnit men de senaste veckorna har den kommit tillbaka..

Kan det vara mörkret som spökar?

Nu ska jag alldeles strax iväg och prata allvar med några elever, ska bli spännande och se hur det går!

I eftermiddag är det två lektioner och sedan är det arbetslagstid.

Var förresten ute och sprang och gick igår med Stina...aldrig mer! Blir ju skitnervös när hon gång på gång skulle springa rakt ut i vägen!!


Kramis

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards