Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg under december 2014

Av Karin Fransson - 19 december 2014 08:19

Japp idag gäller det. Två avslutningar och sen är det jullov!

Hur ska ni fira i år? Resa bort, stanna hemma, fira med familjen eller kanske inte fira alls?


Ha de!

Av Karin Fransson - 18 december 2014 08:23

God morgon!

Det är viktigt att ta vara på dem goda människorna i livet!

Igår ringde min faster och stöttade, hon är underbar och jag är så tacksam att hon finns i mitt liv!

Även chefen var inne idag och pratade om det som hände förra veckan och det känns bra att hon tar tag i saker när de dyker upp.


Imorgon är dagen D!

Två julavslutningar, jag ska spela som en Gud, eller ja försöka iaf *hehe*

Sen är det ett väldigt efterlängtat jullov som väntar!


Ha de!

Av Karin Fransson - 17 december 2014 12:00

Hej igen alla tanter därute!

Häromdagen var jag bussvärd åt några barn på skolan.

När jag närmar mig busskuren känner jag doften av cigarettrök och frågar vem det är som röker. Mina små elever pekar mot kuren.

Jag går dit och där sitter det två skolungdomar och tjuvröker. 

Jag säger till att dem är för unga för att röka och alltså inte får det. Eleverna svarar: Men vi är ju utomhus!

Jag påpekar att man ändå inte får röka om man är minderårig och att man dettsutom inte får röka på allmän plats.

Eleverna går därifrån (dem skulle inte ens med bussen) och muttrar lite för sig själva.

Jag känner mig som en riktig PK-tant men hey det är ju onödigt att eleverna som ska med bussen ska behöva drabbas av andrahandsrökning!


Sen funderar jag på när jag själv var i deras ålder, visst jag tjuvrökte ju också men saken är ju den att när jag gjorde det så gick man ju och gömde sig bakom en sten eller ett övergivet hus då själva grejen innebär att man inte ska synas *Haha*


Tantvarning eller?!

Tro

Av Karin Fransson - 17 december 2014 07:49

Jag själv är inte troende men jag kan förstå personer som är det.

En trygghet, någon att vända sig till som alltid finns tillgänglig.

Min tro består i tilltro till sina medmänniskor något som bevisats ex antal gånger inte fungerar men som då och då verkligen gör det. De tillfällena är guld värda!

Igår kom en lärare in till mig efter genrepet i kyrkan och berömde mig för ett bra avslutningsprogram. Efter det jag hört den senaste veckan blev jag så glad att ögonen nästan tårades. Jag fick dessutom en kram av denna kollega vilket verkligen värmde och behövdes! Så tack Lotta!

Nu när terminen snart är över och alla är trötta och stressade tror jag att vi lätt glömmer att berömma varandra och lyfta att det vi gör är bra.


Denna termin har jag lärt mig så otroligt mycket och jag fortsätter att lära mig nya saker hela tiden men när erfarenheten smyger sig på så tydligt som den gör vid t ex. avslutningar så har jag märkt att jag har väldigt dåligt självförtroende och då är det skönt med kollegor som stöttar och kommer med förslag!



Av Karin Fransson - 15 december 2014 09:43

Hej förra veckans luciatåg gick mycket bra och när de var över så sjukskrev jag mig vilket var mycket välbehövligt för att orka denna vecka då det är genrep och två stora julavslutningar på fredag.


I lördags bakade jag lussekatter och pepparkakor och myste med sötnosen!


Igår hade vi familj och vänner över på Kalkonmiddag och glöggfika. Det var supermysigt och nu har man verkligen börjat få lite julfeeling ^^


Har ni haft en bra helg?


 


Har även fått min nya mobil!! Men självklart hade jag fel simkort så nu väntar jag på det!

Av Karin Fransson - 11 december 2014 12:21

Ja, i alla fall när man är sjuk och mår skit!

Fick höra av en lärare idag att jag måste bättra på mitt pianospel. 
Jag personligen tycker att jag kommit långt och lärt mig mycket men vet också att man kan lära sig mer.

Men när man är lite hänging känns det som att nån målat fan på väggen och skriker att man är totalt oduglig *Haha*

Har haft 3 av 5 luciatåg nu och de resterande 2 är imorgon!

Sen är det HELG!!!

Det ska gå,,,väl?


Play on...

Av Karin Fransson - 9 december 2014 10:54

Ja, peppar, peppar ta i trä!

Igår kändes det som att det var både influensa och halsfluss på G men idag är jag "bara" förkyld!

Ikväll är det dags för det första av fem luciatåg! Håll gärna tummarna för att det ska gå bra!


Ni har väl inte glömt att musikhjälpen är igång för fullt?

#mh14


ha de!

Av Karin Fransson - 8 december 2014 10:25

Morning!

Har haft en sjukt rolig och knasig helg!

Hade det väldigt mysigt på festen i fredags och träffade massa av mina idoler!

Vill däremot ALDRIG mer köra i storstad med en urgammal GPS och en fästmö som kartläsare *haha* satt och skrek ovh svor när jag satt i bilen och väntade på att Ramona skulle checka in!

Körde självklart dagen efter ändå....

Var på Nordstan och handlade, Ikea och handlade och sen råkade vi köra lite vilse och fick se Ulricehamn på vägen hem *haha*

Va så trött igår!! Däckade i soffan mitt på dagen och sen lagade jag mat som inte blev god alls! Smakade liksom ingenting.

Sov gott inatt med men vaknade med ont i halsen och i lederna...hade behövt vara hemma men det går ju inte direkt.

Nästa vecka är det dock julavslutning och sen jullov!!!


Hejpa!

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards