Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Karin Fransson - 12 januari 2011 18:56

Igår såg jag en intressant dokumentär som heter "What if Cannabis cured Cancer?"

Dokumentären berättade om hur vi använt cannabis genom historien och vilka fördelar det har. De sa bl a att man inte får cancer av att röka cannabis utan snarare tvärtom. Cannabis har visat sig (vetenskapligt och inte några pundarpolare som flummar) att cannabis ser till att cancercellerna tar livet av sig och skyddar de friska cellerna. Cannabis är också antiinflammerande och dämpar ångest och depression. 

Man kan inte överdosera (för att dö av cannabis krävs det att man röker ca 750 kg cannabis på 15 minuter och troligtvis är det nog syrebrist man dör av då).

I England finns det sex hemliga fabriker som forskar om Cannabis och deras läkande krafter. Om några år kanske cannabis blir en del av läkemedelsvärlden.


Så om du hade en nära med obotlig cancer och fick reda på att cannabis kunde bota henne/honom, skulle du låta personen göra det då?


(OBS! Jag vill framhålla att jag nödvändigtvis inte tycker att Cannabis ska legaliseras fritt i samhället!)

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards