Direktlänk till inlägg 8 januari 2011
Jag förundras av världen man möter i form av reklam i olika medier.
Speciellt nu efter nyår så finns det annons på annons om att gå ner i vikt på alla möjliga sätt. Samtidigt ser man alla annonser om att köpa matpaket till svältande i Afrika och om att bli fadder med mera.
Var inne på tv.nu och i högra hörnet fanns fyra annonser; Först en om att bli fadder till ett barn, sedan följde två annonser om att banta och gå ner i vikt och sista annonsen var om att köpa ett matpaket.
Hur sné är världen?
Sådan hets att gå ner i vikt och att banta HELA TIDEN och Gud nåde dig om du är nöjd med din kropp även om du har större storlekar än 36 i kläder! *suck*
Älska dig själv för den du är eller ändra på det genom mer träning och andra matvanor, så är det.
Eleverna jobbar just nu med att lära sig spela in radioprogram och att redigera dessa digitalt. Åk 5 VT-15 Ur läroplanen: Undervisningen ska ge eleverna förutsättningar att tillägna sig musik som uttrycksform och kommunikationsm...
Här kommer en uppgift som eleverna ska jobba enskilt med medan andra elever ska jobba med ljudredigering. Det finns inte tillräckligt många datorer för att alla grupper ska kunna jobba samtidigt. Här kommer instruktioner till uppgiften Gammal...
Hej nu har jag inte bloggat på länge vilket iofs är positivt för det betyder att jag har fullt upp på jobbet och hemma.. Fick en mycket intressant länk från bunnemusic igår, kolla in! ...
Jag har återigen blivit påmind om hur lite man är värd om man inte har något papper på grund av den svenska skolpilotiken. Idag fick jag veta att eftersom att min lärarlegitimation inte kommit än så måste skolan annonsera ut mitt jobb och om jag ha...
Hej nu är jag snart redo att lägga upp lektionsplanering för hur jag undervisar treorna i olika musikgenrer! Håll till godo! ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 | ||||||||
3 | 4 |
5 |
6 |
7 | 8 | 9 |
|||
10 | 11 |
12 | 13 | 14 |
15 |
16 | |||
17 |
18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
|||
24 | 25 |
26 | 27 |
28 | 29 | 30 | |||
31 |
|||||||||
|