Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg den 16 september 2010

Av Karin Fransson - 16 september 2010 20:45

Skrållan är tjock!

Av Karin Fransson - 16 september 2010 18:13

Jag har, klantis som jag är, tappat bort kabeln till kameran. 
MEN! Smart som jag är kom jag på en sak tidigare i veckan; är det inte så att kabeln jag har till min mp3-spelare liknar den som jag har till kameran i utseende?

Idag hittade jag mp3-spelar kabeln och dra mig baklänges den passade! Så nu har jag lyckats föra över bilderna från när jag och Grodan bakade pizza!! 

Så mina damer och herrar här kommer bilderna (ocensurerade!?!)


       Karins hemmagjorda tomatsås till pizza!


   Grodan var sjuk :((

   Hemlig pizzadeg som kalljäst i nästan 24 timmar!   

    

   Ovan: pizzor före
  Nedan pizzor efter

   Ovan: Tjockispizzan ^^      

          Vart supermumsigt och supermysigt! När vi käkat tittade vi på Idol och åt lite kakor ^^

Av Karin Fransson - 16 september 2010 17:33

Varför inga nya kommentarer tänkte jag men sen kom jag på det!

Jag har ju inte gjort ngt inlägg idag.

För just detta inlägg har jag inte tänkt ut ngt speciellt ämne att skriva om.

Min dag har iaf hittills bestått av:

Sovmorgon hos päronen

Fortfarande inga ungar från Skrållan så nu får hon hålla dem inne minst tills imorgon ^^

Varit på ytterliggare ett seminarium som skedde i en föreläsningssal, dock var det lätta frågor som skulle diskuteras!

Har även varit hos kuratorn. Har inte varit hos honom sedan i mars. Studenthälsan har även bytt lokaler till J-huset och det fanns inga skyltar så jag fick fråga några stycken innan jag hittade. Det var ett bra samtal om lite allt möjligt. Jag kom fram till att jag på ngt sätt måste stressa ner om jag inte ska bli "utbränd" igen. 

Så  när jag kom hem efter samtalet kollade jag lite på ANTM och försökte sedan meditera. Jag satte på tibetansk meditationsmusik och tände rökelse målet var 20 minuters meditation. Det blev 17 minuter och inte helt lyckat men övning ger färdighet så jag får väl försöka några gånger till då!

Resten av kvällen går nog åt till att laga mat, titta på datorn och att sova. 

Imorgon ska redovisning av B-uppsats göras och vi håller tummarna för att allt ska gå bra! 

Ha det så mysigt i höstblåsten!

:**

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards