Swing it Magistern swing it!

Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Två rätter och flera utslag...

Av Karin Fransson - 23 september 2010 19:24

Dags för en uppdatering!

Måste reta er aptit med att börja med att berätta om min rensning av avlopp..skulle plocka bort lite hår från dusch och handfat..det visade sig att det var massa hår och det var verkligen äckligt!! Anyway!

Första rätten är en allt-i-allo soppa som passade bra att skapa nu i slutet av månaden. Har inga fasta mängder men såhär ser den ut:

   ...och den innehåller:

Pasta

Champinjoner

Falukorv

Bacon

Majs

Lök

Röda linser

Vitlök

Oregano

Salt

Peppar

Ketchup

Supermumma!


Idag lyxade jag till det och lagade färsk spättafilé med kokt potatis och örtagårdssås:

  

  

   Njöt av varje mumsbit ska ni veta!


Nu har jag en fråga till er läsare. Är det någon som har nån idé om vad detta kan vara?


    

Har haft detta i över en månad nu och det vägrar försvinna. Finns över hela benen och inget funkar! Finns även på underarmarna :( HJÄLP!

 
 
Sandra

Sandra

24 september 2010 10:56

ÅH färsk spätta! :O :O SÅ GOOOOOTT! Vad kostade den på Citygross? Jag har fan sällan råd med det.. men till utslagen nu rå. Jag får liknande utslag på hösten/vintern, vet inte pga. vad. Men de kliar ofta och blir värre och fler om jag kliar på dem. Kliar dina?

http://rockgrodan.com

Karin Fransson

24 september 2010 15:46

1 ganska stor spättafilé kostade ca 22:- och såsen kostade ca 25:-
Jag har haft ett litet kyleksem innan som jag alltid fick på vintern men det påminner inte alls om detta. Utslagen finns även på underarmarna och jag ska nog ta kontakt med campushälsan nu när jag haft det så länge utan bättring.
Utslagen kliar ibland men blir som mest irriterade när jag smörjer på dem eller när jag torkar mig efter en dusch, helt ologiskt helt enkelt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin Fransson - 20 april 2015 11:12

Eleverna jobbar just nu med att lära sig spela in radioprogram och att redigera dessa digitalt.   Åk 5 VT-15  Ur läroplanen:  Undervisningen ska ge eleverna förutsättningar att tillägna sig musik som uttrycksform och kommunikationsm...

Av Karin Fransson - 20 april 2015 11:08

Här kommer en uppgift som eleverna ska jobba enskilt med medan andra elever ska jobba med ljudredigering. Det finns inte tillräckligt många datorer för att alla grupper ska kunna jobba samtidigt.   Här kommer instruktioner till uppgiften Gammal...

Av Karin Fransson - 25 mars 2015 07:27

Hej nu har jag inte bloggat på länge vilket iofs är positivt för det betyder att jag har fullt upp på jobbet och hemma.. Fick en mycket intressant länk från bunnemusic igår, kolla in!     ...

Av Karin Fransson - 23 februari 2015 12:15

Jag har återigen blivit påmind om hur lite man är värd om man inte har något papper på grund av den svenska skolpilotiken. Idag fick jag veta att eftersom att min lärarlegitimation inte kommit än så måste skolan annonsera ut mitt jobb och om jag ha...

Av Karin Fransson - 20 februari 2015 12:57

Hej nu är jag snart redo att lägga upp lektionsplanering för hur jag undervisar treorna i olika musikgenrer!   Håll till godo! ...

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards