Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg den 1 november 2010

Av Karin Fransson - 1 november 2010 22:34

Nu ska jag berätta något som är väldigt personligt så jag vill börja med att säga att alla har rätt till sin tro på olika saker och att om man vill bli accepterad för sin måste man acceptera andras.


Ni dom följt bloggen vet att det de senaste månaden har dött sammanlagt tre kattungar här. Först dog två av Skrållans och sedan en av Molly.
Jag har, vid flertalet tillfällen, drömt om två kattungar, de mår bra ena stunden och sedan inte. Värst var de första drömmarna. Senast inatt drömde jag om en kattunge som faktiskt mådde bra och klarade sig.

När jag var mindre hade jag mer kontakt med mina mediala förmågor, nu har jag i stort sett vuxit ifrån dem.


När min farmor dog var jag bara 7 år gammal. Jag kommer aldrig glömma den dagen. Ett par nätter efter hennes död träffade jag henne igen. Nej jag såg inte henne men jag kände hennes närvaro. Hon lutade sig över mig när jag låg i sängen, som en slags skyddsängel.

När jag var 15 år dog min mormor, vi stod varandra väldigt nära och hon kommer alltid att vara saknad.

Några dagar efter hennes död mötte jag henne med. Jag såg inte henne heller men kände hur hon stod i ett hörn i rummet och tittade på mig.

Flera nätter i rad återvände hon och till slut blev jag lite rädd, ungefär som att hon lämnat livet för tidigt utan att ha hunnit klara upp allt.
Till slut satte jag mig ner och rådfrågade mamma, hon sa att mormor kanske stod och tittade på mig som om hon vakade för att se om alla klarade sig och mådde bra.

Senare på kvällen kom mormor tillbaka och jag berättade för henne att vi saknade henne jättemycket men att vi klarade oss och jag lovade henne att jag skulle ta hand om mamma så gott jag kunde. Efter den natten kom hon inte tillbaka igen.

Ibland när jag besöker minneslunden där hon ligger begravd får jag vissa känslor om hur mormor mår idag och vad hon gör. Allt är bra och någon dag kommer hon återvända som någon i min närhet.
Nu för tiden märker jag sällan av henne men jag lever i tron på att det hon sagt är sant.


Ibland saknar jag mina mediala förmågor som var så tydliga när jag var yngre men samtidigt vet jag inte vad jag skulle göra med dem. 

Av Karin Fransson - 1 november 2010 17:33

"Why are you wearing that stupid bunny suit?"
"Why are you wearing that stupid man suit?" 


Sitter och knapprar lite på hemtentan, det går sådär. Svårt att veta vad lärarna vill ha liksom! Har fått huvudvärk så nu blir det nog inte mer idag.

Sen vill jag skänka en fråga till lärarna i denna kursen: Varför lägger man två föreläsningar sista veckan när man har hemtenta samtidigt? 
Vad värderar man högst som elev, föreläsning eller hemtenta?

Näh, ajöken på er så länge! 

Av Karin Fransson - 1 november 2010 13:17

  

Idag fyller Nathalie år! <3


Grattis sötnos! 

Av Karin Fransson - 1 november 2010 10:03

Jag vet att ni läser min blogg ;) så varför kommenterar ni inte!?!

Är det tråkiga inlägg? :S

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards