Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg den 19 november 2010

Av Karin Fransson - 19 november 2010 22:37

Jag sitter i soffan och tittar på en filmatisering av Viktor Rydbergs kända dikt Tomten. Filmen är från 1940-talet.

Medan vi tittar på filmen hoppar Hubbe upp och lägger sig i mitt knä.

Då säger jag till honom att detta kommer bli hans första jul!
Varpå mamma suckar och säger; Jaha, hur ska vi binda upp granen i år!


*asg*


Så många olika saker som djuren gjort med våra stackars granar under gångna jular!

Lufsen kissade på en gran (Han trodde att han var utomhus)

Betty gar vält omkull granen, eller ja flera av våra katter har lyckats dra omkull den!

Diverse kulor har fallit offer för höga höjder och en del  har blivit leksaker. Samma öde har även många av våra vackra smällkarameller gått att möta.
Hur denna julens gran kommer bli anfallen återstår bara att se ^^  

Av Karin Fransson - 19 november 2010 19:12

Idag tyckte jag mig vara duktig när jag kom till skolan innan nio...bara för att upptäcka att vi inte började förrän vid 10!

Anyway satt och myste med lite vänner så länge!

Dagen handlade om sagor och att berätta dem.

Hamnade på en bra plats så man kunde titta lite extra...tittade du tillbaka på mig? ;)


Det var sällan det blev långtråkigt under dagen men jag hann drömma lite med ^^


När jag skulle åka hem började det toksnöa och jag har inte bytt till vinterdäck än eftersom att det inte skulle bli snö denna veckan. Men men jag låg i 60-70 km/h hela vägen hem...såg knappt inget alls sista biten.


Nu sitter jag i soffan med en busig Hubbe som bara växer och växer! Kaxigare kisse har jag aldrig varit med om! Det ska rivas, attackeras och bitas hela tiden! Nu verkar han dock ha däckat igen!


PS. Han ligger över touch paden så jag vet inte om jag lyckas publicera inlägget förrän han vaknat! DS.

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards