Direktlänk till inlägg 9 november 2010
Emellanåt känns det som att lärarna gör allt för att halvt skrämma skiten ur en. De elever som sedan överlever är då top notch! MEN! Jag tror inte det är en särskilt bra strategi, pedagogik handlar inte om att vara hård.
Det känns som att kursen blir mer och mer budgeterad.
Föreläsning och seminarium i ett, allt ska få plats på tre timmar.
Idag hade vi två föreläsningar och ett seminarium.
Ena föreläsningen bestod av en powerpoint på massa sidor som klickades igenom på knappt 5 minuter. Har man svårt att läsa eller skriva är man rätt körd i att förstå något då, tur är iaf att de lägger upp föreläsningsmaterialen på nätet så man kan komma åt det där.
När jag gick från lektionen idag var hela jag stressad helt i onödan!
Känns onödigt med detta stressande då halva kursinnehållet är sådan vi redan läst om tidigare under hösten.
Nej nu ska jag käka lite fish´n´chips!
Eleverna jobbar just nu med att lära sig spela in radioprogram och att redigera dessa digitalt. Åk 5 VT-15 Ur läroplanen: Undervisningen ska ge eleverna förutsättningar att tillägna sig musik som uttrycksform och kommunikationsm...
Här kommer en uppgift som eleverna ska jobba enskilt med medan andra elever ska jobba med ljudredigering. Det finns inte tillräckligt många datorer för att alla grupper ska kunna jobba samtidigt. Här kommer instruktioner till uppgiften Gammal...
Hej nu har jag inte bloggat på länge vilket iofs är positivt för det betyder att jag har fullt upp på jobbet och hemma.. Fick en mycket intressant länk från bunnemusic igår, kolla in! ...
Jag har återigen blivit påmind om hur lite man är värd om man inte har något papper på grund av den svenska skolpilotiken. Idag fick jag veta att eftersom att min lärarlegitimation inte kommit än så måste skolan annonsera ut mitt jobb och om jag ha...
Hej nu är jag snart redo att lägga upp lektionsplanering för hur jag undervisar treorna i olika musikgenrer! Håll till godo! ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |||
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |||
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
|||
29 | 30 |
||||||||
|