Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg den 5 maj 2011

Av Karin Fransson - 5 maj 2011 20:53

Min käre bror ringde innan och behövde hjälp.

Han undrade om han tycker om prästost.

"Jaha" svarade jag varpå han sa:

"Ja, du är ju den enda som vet vilka ostsorter jag tycker om!"

*naw* Visst är han för söt!

Åh, egentligen så tycker han bäst om herrgård-, edamer- eller Goudaost!


Vill även tacka för regnet, det behövdes!

Snart är det dags för att skörda första omgången rabarber!

Av Karin Fransson - 5 maj 2011 19:08

Imorse, när jag tittade på nyheterna blev jag positiv av två av dem!

Först var det President Obama som berättade att dem inte tänker visa bilder och filmer på hur det såg ut när de dödade Osama bin Laden. Detta för att inte väcka åsikter som kan leda till extra våld och fler döda.

Jag har en känsla av att om detta hänt under George Bushs tid som president hade han skrytit om det vitt och brett!


Den andra nyheten var att Kristdemokraterna för första gången i år kommer att medverka på Pridefestivalen!

Det går alltså framåt och även politiken har nu en bättre HBT-syn!

Störst av allt är ändå kärleken inte en persons könsorgan!


*happy*

Av Karin Fransson - 5 maj 2011 16:14

*Haha* ja det finns faktiskt en bok som heter detta!

Idag har vi haft vår sista gehörslektion :(

Har lärt mig så mycket på bara tre lektioner, tänk om vi hade det varje vecka en hel delkurs! Vi skulle bli rena pianovirtuoser!


Har även haft ensemble och som vanligt fattades det en viss person och en annan bara gick iväg och så var det med det.

Fick iaf en del gjort, äntligen!

Ska faktiskt spela trummar till Johnny B Good!! :DDD


Resten av dan blir det slapp för nu är det helg och imorgon blir det troligtvis simning och mys med världens bästa Nattiz!!

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards