Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg under september 2010

Av Karin Fransson - 13 september 2010 15:11

Är tillbaka i Växjö efter att jag vilat upp mig hos mor och far.

Dock kom illamåendet tillbaka ganska snabbt.

Kändes inte okej att vara i skolan vilket är konstigt för jag älskar verkligen att lära mig nya saker och ser fram emot att bli lärare.

Fältarbetet ligger och sparkar mig i ryggen hela tiden, redovisningen är nästa vecka!

Rektorns välsignelse har kommit så vi får vara på Enehagen men många frågor återstår ändå.

Vill inte bryta ihop denna terminen också! Jag är rädd för det oavsett om det händer eller inte.

Av Karin Fransson - 12 september 2010 14:26

Bruno Mars- Just the way you are:




I love this song it truly makes you happy!

Av Karin Fransson - 11 september 2010 14:45

Har sovit väldigt bra inatt, inga svettningar, inga mardrömmar och inget illamående!

Det går framåt!

Idag har jag mest gosat med Skrållan, hopppas bebisarna kommer när jag är hemma!

Försökte räkna vidare på matematiken och jag känner mig mer och mer frustrerad allteftersom att jag upptäcker hur mkt som jag inte kommer ihåg av vad jag lärde mig i grundskolan!

Funderar på att köra ett Cubemaraton men vi får se..ska ev leka med Nathalie <3 idag med!!


puss på er!

Av Karin Fransson - 10 september 2010 21:52

Sitter och påtar med några räkneuppgifter vi ska ha gjort till ett seminarie på måndag. Det går dock inte så bra. Jag tycker om matte, när det utmanar en lite sådär lagom men när det blir för svårt är det bara surt! Eftersom att matten man lärt sig inte underhållits så har man helt enkelt förvarat dem långt in i hjärnan och hittar dem inte! Så döm mig inte nu men jag ska räkna ut en uppgift som ser ut enligt följande: 698x0.4

Svaret blir 297.2 enligt miniräknaren jag ska dock visa på minst två exempel för hur man kan räkna ut det. Funderade på att först räkna 10x0.4 =4 för att få ett heltal. Men måsta men inte även ta 698x10= 6980 och sedan dela svaret med 10 igen och få svaret? Nej det blir tydligen 10 ggr för stort!

Är det då godkänt att räkna enligt följande:

(0.4x10)x698/10= 4x698/10=297.2


Vad säger ni?!?!?

Av Karin Fransson - 10 september 2010 18:38

Säsong två och Jersey shore är i miami!

Har snart sett sju avsnitt och det är ett jävla bråk.

Jag kan säga såhär att jag är:

Pro Jenny, snooki och vinny

De andra är ju aningen jättevrickade som bara försöker skapa drama!


Förresten så är den svenska versionen, Kungarna av Tylösand, bara pinsam och äcklig!

Av Karin Fransson - 10 september 2010 12:50
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karin Fransson - 10 september 2010 04:10

Det senaste dygnet har jag sovit i ca fem omgångar och det har varit likadant varje gång.

Somnar rätt snabbt 

Drömmer hemsk mardröm

Vaknar upp svettig över hela kroppen

Mår illa som fasen och är yr

Detta har alltså hänt varje gång!

Känner mig inte sjuk alls så jag förstår inte detta..ngn som har ngt förslag på vad det kan vara eller varför? :S

Av Karin Fransson - 8 september 2010 20:07

Nu hade jag tänkt skriva ett inlägg om gårdagens pizzabak med Grodan men hittar inte kabeln. Förhoppningsvis finns den hemma hos päronen. 

Idag känner jag mig fortsatt konstig och kan inte riktigt sätta P på vad det är.

Kanske bara är trötthet för det känns bättre när jag ligger i sängen och vilar eller sover. Denna veckan kommer jag sammanlagt ha haft 10-12 timmar med seminarie och sen föreläsningar på det! 

Imorgon är det bara ett seminarie och sen är det helg, då ska jag hem till mamma och djur!


Lite idol, lite packa och sen hoppas jag på MASSA sova! ^^

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards