Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg den 7 augusti 2010

Av Karin Fransson - 7 augusti 2010 18:12

Idag har jag bakat som om jag ägde ett eget konditori!

Att sätta sig ner har nog aldrig känts så skönt innan som nu och trots en del misslyckanden är jag ändå nöjd med resultatet!


   Först bakade jag blåbärsmuffins, ja jag plockade blåbären precis innan baket! Sedan gjorde jag kanelbullar som är supergoda!


Till mat passade jag på att laga vegetarisk lasange..

Efter maten bakade jag matbröd:

   

Avslutningsvis blev det en "tårta" med vaniljkrämsfyllda Petite Chouxer:

   Har inte gjort detta innan så dem blev lite platta men som min mamma alltid säger, "det är oftast de lite misslyckade kakorna som blir godast!"

Har även diskat och tvättat en maskin tvätt med!


Nu ska jag göra så lite som möjligt resten av kvällen ^^

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards