Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg den 12 april 2011

Av Karin Fransson - 12 april 2011 20:44

I stort sett varje gång jag köper snus så får jag visa leg!

Visst är det bra att kassörskorna sköter sitt jobb MEN det var snart 6 ÅR sedan jag fyllde 18!! Ser jag så ung ut eller?



18 eller 24 år?    

Av Karin Fransson - 12 april 2011 00:43

Idag hade jag med mig egengjord sushi till skolan!

Gjorde en version utan algbladen (Nori) och hade sesamfrön istället.


Detta behövs:

250g sushiris

2 msk socker

2 msk vinäger (sushi eller vitvins)

Gurka

Vitkål

Crabsticks

Majonnäs

Sesamfrön


För tre rullar gör såhär:

Tillaga sushiris enligt anvisningarna på paketet.

strimla gurka och vitkål

Placera ut plastfolie på en bambumatta och tryck ut en tredjedel av riset på två tredjedelar av mattan. Blöt händerna så blir det inte lika klibbigt. Smeta på en rand majonäs på riset, tryck ditt crabsticks, gurka och vitkålen.

Rulla sedan ihop bambumattan hårt, glöm dock inte att hålla koll så att du inte rullar in  plasten i suchin. Låt sushin vila i några minuter och rulla sedan upp plastfolien och häll sesamfrön över plastfolien och rulla in tills det är sesamfrön runt hela rullen. Skär centimetertjocka skivor och bevara i kylen.

Avnjut med soja och wasabi efter smak!


*nom nom*

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards