Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg under maj 2010

Av Karin Fransson - 15 maj 2010 15:53

Idag är det otroligt skönt väder med varma vindar!

Idag firar även kaninbebisarna två veckor och jag tittade till dem idag, de är så söta så man lätt kan smälla av.

De har växt otroligt mkt, öppnat ögonen och dem har nu små söta öron som inte är större min lillfingernagel ^^

Bilder kommer snart!


Idag är jag sugen på vegetarisk pizza!

Hoppas mamma iaf får tag på lite grillad kyckling eller citronmeliss sen!


Dagens diet har hittills bestått av:

Salta kex

Pepsi

½ kaffekopp med youghurt och visibline


Totalt har jag nu tappat 5 kg tur att man har lite att ta på *haha*

Jag saknar min Johanna <3!!!

Av Karin Fransson - 14 maj 2010 18:07

Dagens diet:

jordgubbskräm

mariekex

kalvsylta

pepsi

några mosade potatisbitar


Drömmer om:

Kyckling

Asiatisk mat

Gräddtårta?!

MAT överhuvudtaget!


Kollar på kanal 9 just nu dem har sköna program mellan 17.00 och 20.00

Först handlar det om folk som letar efter nya lyor, vid 18.00 lär sig snabbmatsmänniskor hur det fungerar på landet och slutligen mellan 19.00-20.00 byter stadsbor livet på stan till livet på landet och renoverar hus <3

Vet dock inte om det är så bra att titta på matprogram?

Man blir ändå väldigt inspirerad. Eftersom att jag är född på landet är en av mina stora drömmar att renovera ett torp på landet och odla så mycket eget som jag kan...Helt underbart och på tal om odling har jag mina drömmar om sommarens bravader i päronens trädgård. För er som inte vet det har jag skapat en rabatt under mitt fönster, en stenrösehåla och ett eget land.


Bild 1: en bit av mitt grävda land, behöver rensas och grävas bort hallobuskar här, nån som är intresserad och vill ha en hallonbuske eller två, bara hojta till! Sammanfattant växer det i landet: Hösthallon, smultron, rabarber och amerikanska blåbär!! Smarrigt värre!

 


Bild 2: Rabatten under mitt fönster. Orientliljorna är Underbara! Det finns även andra liljor och pioner här men rabatten är inte så tät. Här vill jag dels plantera någon halvhög, blå, blomma som stöttar upp liljorna och någon lägre grön eller småblommig växt som fyller ut...


Bild 3: Måste ta med en bild på dammen som jag och Kalle grävde och som senare hela familjen gjorde iordning ^^  

Bild 4: stenrösehålet, här finns det några penséer som jag tog hand om när de skulle slängas  för att ge andra plats till andra blommor vid familjens gravar på kyrkogården, dumt att bara låta dem dö! Sedan har vi den storbladiga växten som ger lila blommor, en lilja, och ev en gladiolius..Som ni ser håller Kirskålen på att ta över därför vill jag ha tätare växter här med..försöker övertala mamma om Lavendel som passar bra till resten av de lila blommorna...


Så vad säger ni? Tror ni det går att genomföra? Kliar det i fingrarna?

Nej, dags att äta lite igen...bye!  

Av Karin Fransson - 14 maj 2010 14:41

Är det bara jag eller har Spencer fått ngt slags psykbryt?!?

Han beter sig som en psykopat och Heidi leker naiv bimbo och försvarar honom. Han behöver helt klart hjälp innan han allvarligt skadar någon!

  


Av Karin Fransson - 13 maj 2010 21:27

Nu börjar det bli mörkt ute och allt mer kommer paniken.

Just nu tål jag inte att vara vaken, själv i mörkret.

Önskar ett nytt avsnitt av Fringe, Olivia Dunhams röst är lugnande på ngt sätt...


Ikväll frossas det i lösgodis, cheezeballs, grillat och alkohol.

Ja det sistnämna saknar jag inte direkt..min diet; jordgubbskräm och kalvsylta *yeay*    

Kan inte alla hålla tummarna att jag kan sova inatt?


*gaah* jävla panik!!!

Av Karin Fransson - 13 maj 2010 11:04

Två timmars sömn imorse, ingen förbättring så nu har jag varit på akuten.

Som vanligt hittar dem inget fel, så det blir fortsatt sträng diet och några tabletter som förhoppningsvis fungerar.

Har tappat 4 kg nu..kul om det varit av rätt anledning!


Pappa är med min farbror Bosse och kör riksettanrallyt idag, han är i himlen nu ^^

Nästa vecka fyller pappa pensionär.


JAG BEHÖVER SOVA!!!

Av Karin Fransson - 12 maj 2010 14:20

Kan inte sova

Kan inte äta
Jag mår fan bara skit..igår kändes det som att de enda som stoppade mig från att ta livet av mig var ren feghet.

Jag kan ta mycket innan jag inte orkar mer...botten är nu nådd...

Tvångstankar och andra hjärnspöken, vågar/kan inte sova

Fryser konstant och orkar knappt röra mig...den enda paus jag får är när jag blir tom i skallen...sen börjar det igen..

Det känns som att kroppen drar åt tusen olika håll i ren panik att komma undan.

Jag vet verkligen inte vad jag ska göra!

Kan inte ta lugnande mot paniken, får bara muskelspasmer och ryckningar..körde semiakupunktur inatt när armen flög åt alla håll.

Ikväll och imorgon kommer folk på besök..vart ska jag ta vägen!?!?

Vore skönt med en koma i nån vecka, det kan ju inte vara värre när man vaknar upp igen?

Vad ska jag göra?

Av Karin Fransson - 8 maj 2010 19:33

Läsare!

Jag bävar inför klockan 20.00 ikväll då ska det visas buskis på TV!

Mamma och pappa älskar buskis :S kul för dem men vad ska jag hitta på?

Någon som kan tipsa om någon bra film?


Har varit rätt duktig idag iaf och skrivit lite på ett paper och samlat lite info inför B-uppsatsen!


Skrållar börjar bli Evil igen så det kanske är dags att ta med henne ut en runda till Växjö igen...vet dock inte när jag kommer tillbaka dit än..eftersom att det är okej om jag jobbar hemifrån ska jag se till att verkligen må bättre innan jag ger mig ut igen. En sak vet jag dock...naturen, djuren och mammas kramar är mycket läkande för en som känner sig lite trasig   


Vad ska ni hitta på ikväll?

Av Karin Fransson - 7 maj 2010 23:42

Skulle precis logga in på min blogg när jag såg denna i rampljuset:

http://proanamia.bloggplatsen.se


Stackars människa! Hur kan man som förälder se på när sitt barn försöker svälta ihjäl sig?!? Visst alla har rätt att uttrycka sig men det är inte klokt att ha som mål att ha 15 som BMI!


ÄT människa! Var stolt för vad du skapts till!

Jag personligen LÖVE mina kurvor oftast! ^^

Har iofs gått ner två kg sen i tisdags på grund av måendet men jag förväntar mig inte att dem kommer hålla sig borta när jag kommer igång och kan äta normalt igen..för så fungerar kroppen!

Fet Ego-boost men visst är jag snygg:


 

  

PS. Tack alla sötnosar för ert stöd, jag känner av det oavsett om ni bor ett stenkast bort eller flera mil iväg! Massa kärlek till er!! DS.

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards