Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg under november 2010

Av Karin Fransson - 10 november 2010 14:42

Kings of Leon har släppt sitt senaste album "Come around sundown" Skivan spelas mycket i min bilstereo och detta är en av mina favoritlåtar från albumet:



Vad tycker ni?

Av Karin Fransson - 10 november 2010 14:04

Nu har jag gjort den sista skrivningskompletteringen från vårens kurs!

Igår gjorde jag färdigt den seminarietext jag skulle komplettera med från delkurs 1.

Har fortfarande inte hört ngt om B-uppsatsen men har dem sagt att de ska höra av sig så hoppas jag dem gör det med!

Har nu två seminarier som jag måste medverka på kvar.

Det känns oerhört skönt, som att jag börjar få koll på mina studier igen.

Förutom delkurs tre som jag håller på med nu men jag har iaf beställt lite litteratur till den.


PS. Gröten blev jättegod!! ^^ DS.

Av Karin Fransson - 10 november 2010 11:32

Idag har jag inga lektioner i skolan!

Gick upp vid 8 för att gå till kuratorn för ännu ett givande samtal.

Två positiva samtal på raken det är rekord!

Livet kan aldrig bli perfekt men ibland är det överlag bra.


Idag ska jag ta det lugnt!

Kokar just nu risgrynsgröt!

Har kokat i snart en timme *hihi*

Har en komplettering kvar att göra så jag ska försöka skriva lite på den med.

Imorgon är det bara en lektion sen ska jag äntligen åka hem till Hubbe <3


Mys på er!

Av Karin Fransson - 9 november 2010 20:06

Emellanåt känns det som att lärarna gör allt för att halvt skrämma skiten ur en. De elever som sedan överlever är då top notch! MEN! Jag tror inte det är en särskilt bra strategi, pedagogik handlar inte om att vara hård.

Det känns som att kursen blir mer och mer budgeterad.

Föreläsning och seminarium i ett, allt ska få plats på tre timmar.

Idag hade vi två föreläsningar och ett seminarium.

Ena föreläsningen bestod av en powerpoint på massa sidor som klickades igenom på knappt 5 minuter. Har man svårt att läsa eller skriva är man rätt körd i att förstå något då, tur är iaf att de lägger upp föreläsningsmaterialen på nätet så man kan komma åt det där.

När jag gick från lektionen idag var hela jag stressad helt i onödan!

Känns onödigt med detta stressande då halva kursinnehållet är sådan vi redan läst om tidigare under hösten.


Nej nu ska jag käka lite fish´n´chips!

Av Karin Fransson - 8 november 2010 13:41

Vaknade imorse av att katten jamade. 
Hörde hur mamma tände kaminen och kände Åh, så mysigt.

Tankarna som rörde sig var att snooza framför kaminen och sedan käka frukost med mamma och pappa, ta lite kort på det underbara vädret!

Sedan slog det mig ah, just det jag ska ju till Växjö idag och börja nya delkursen.

Körde försiktigt ut och allt gick bra, hann till och med handla lite frukost innan skolan började.

Aningen segt med tre timmars lektion men jag hade pepsi med mig som underlättade en del. Kursen verkar intressant men denna kursen ska även den avslutas med "en omfattande hemtenta" *suck* men det är bara att ta sig igenom det. 

Vore skönt att fixa färdigt kursens delar jag missade i våras.


Vackert väder idag och alldeles lagom friskt ute i luften!

Av Karin Fransson - 7 november 2010 20:34

Jag kallar den Bubblegum pink tror jag ^^

So...vad tycker ni? :D

Av Karin Fransson - 7 november 2010 19:38

Jag har inget att göra.

Ute är det massa mörkt och kallt.

Har suttit vid datorn jättemycket.

Hade tänkt spela lite gitarr, då visar det sig att förstärkaren har gått sönder hur det nu kan ha skett!

Hubbe leker datanörd, mamma är på verkstan och pappa tittar på TV.

Jag har skrivit lite på en gammal uppgift idag, tonat håret. 

Haft mysig familjemiddag, spelat spel med mamma och Anna..

Blä på söndagar!

Av Karin Fransson - 7 november 2010 13:44

  

Hemtentan är postad!
Nu är det bara att hålla tummarna!

Har tonat håret med, det blev najs!

Imorgon börjar nästa delkurs... 

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards