Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg den 12 december 2010

Av Karin Fransson - 12 december 2010 20:38

Jag vet ärligt inte om jag ska skratta eller gråta men att pynta min lägenhet

har bara gått ironiskt snett.

Först hade kulorna jag brukar hänga i fönstret trasslat ihop sig som ett knepigt garnnystan. När jag sedan ska hänga dem på tråden jag använde förra året gick den av...gardinerna har jag inte ens orkat stryka så de hänge tragiskt. Den enda ljusslingan jag har hade även den trasslat ihop sig som bara den. Nu håller den på att trilla ner från hyllan där jag fäst den med tuggummiklister. Jag lyckades sträcka en muskel i ryggen, och ha sönder en lykta i glas innan jag var färdig..och vet ni vad jag sedan upptäcker..jo att ena gardinlängden hänger upp och ner..TRAGISK PYNTNING!


Hur går det för er?

Av Karin Fransson - 12 december 2010 09:15

  

” När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr
Och bakar kakor och har ett stort bestyr”


Igår gjorde jag pepparkaksdeg till tisdagens julbak med Natta <3

Mitt favoritrecept lyder som följer:

Pepparkakor, ca 300 stycken

2 dl vatten
1 dl sirap
4 ¾ dl socker
1 msk mald ingefära
1 msk mald kanel
1 tsk malda kryddnejlikor
300 g äkta smör (Mycket viktigt!)
1 msk bikarbonat
ca 1½ dl vetemjöl


Koka upp vatten, sirap och kryddor i en stor kastrull. Stäng sedan av värmen och lägg i smöret. Låt smöret smälta och smeten svalna innan du häller i bikarbonaten och mjölet. Blanda noga (Obs! Krävs en del muskler för att blanda ner allt mjöl!) Spara lite mjöl till utbakningen. Gör gärna degen dagen innan så att den hinner vila innan du bakar pepparkakorna. Själva utbakningen tror jag ni fixar utan instruktioner!
Grädda på 200´grader i ca 5 minuter. Låt pepparkakorna svalna innan du tar dem från plåten och försvara dem sedan torrt och svalt.


   Okej dessa blev lite brända men annars är dem supergoda!

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards