Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg den 13 december 2010

Av Karin Fransson - 13 december 2010 11:49

Efter gårdagens bravader trodde jag det skulle bli bättre men inte då!

Kunde inte somna inatt och hade tydligen glömt sömnmedicinen hemma i Bor.

Värmde riskudden i micron och gick på toa en snabbis. När jag kommer tillbaka till micron luktar det bränt varpå jag öppnar micron och det väller ut rök. Då har kudden fastnat mot ena väggen i micron och ligger där och glöder så fint. Naken springer jag och öppnar fönster på vid gavel (tur att det var mitt i natten så att ingen var ute och gick...) ville inte sätta igång brandvarnaren mitt i natten! Riskudden hamnar i vasken och dränks i vatten. 
Inatt har jag sedan inte sovit en timme i rad utan att vakna och vrida och vända på mig. JAG är TRÖTT idag!! Började vid kvart över 8 och har schemalagd tid till klockan 17.00 Sedan ska jag köra hem med!! :(( 

Av Karin Fransson - 13 december 2010 09:15

  

 Idag är det Lucia om det är någon som missat det?! Många vet säkert redan varför man firar Lucia så jag tänkte här göra en kort lista med mina favoritlåtar från när jag firade Lucia i grundskolan. (Jag var förresten nominerad till Lucia när jag gick i nian!)

1. ”I mörka natten i midvintertid”
2. ”Staffan var en stalledräng”
3. ”Nu tändas tusen juleljus”
4. ”Natten går tunga fjät”
5. ”Lusse lelle”

Viktigt är dock att nämna att Lucia, i den form vi firar idag, är helt och hållet svensk. Första Luciatåget i Sverige anordnades i Stockholm av Stockholms dagblad 1927 och har sett likadan ut sedan dess.


  

Ska ni klä på er glitter eller liknande idag?

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards