Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg under maj 2011

Av Karin Fransson - 14 maj 2011 19:16

Idag kommer ett läsvärt(?) inlägg!

Igår påtade jag ytterliggare i trädgården och tänkte visa lite vad som händer där!

  Stora syrénen, kan inte fatta att jag planterade åbäket själv, väger säkert hundra kilo! Men den har tagit sig fint!


  Knoppar på Syrénen


  Blåbärsbusken tar sig nu med sedan vi grävde ner lite kalkfattig torv runt den!


Rabarber  



  Hallon


Liljorna nedanför mitt fönster!  




  Stenröset som blir helt överväxt på sommaren!



  Potatisen växer så det knakar

Planterade och sådde lite örter och kryddor igår. Nu har vi gräslök, ananassalvia, persilja, pepparmynta, oregano, basilika, dill och nån apelsinsak!  


Ikväll blir det lite melodifestival!


Så, var det ett läsvärt inlägg? ^^

Av Karin Fransson - 13 maj 2011 21:13

..men jag orkar inte.

Kommer garanterat nytt inlägg imorgon  med bilder och allt!


Tack för ert tålamod!

Av Karin Fransson - 10 maj 2011 22:39

Sett ett par bra filmer jag tänkte tipsa om!

Först ut:

Les Aventures extrodinaire d Adéle Blanc-Sec´

 

Ett mästerverk av självaste Luc Besson!

Ett riktigt äventyr med allt från levande dinosaurier, en gammal gubbe som kan göra magiska saker med sin tanke, återuppstående mumier och självklart en stark kvinnlig personlighet! 

Ja, det mesta en film ska ha och nej, det är inte som mumienfilmerna!

Spänning, humor, lite kärlek och vassa repliker!


Andra filmtipset:

Gnomeo and Juliet



Ännu en Romeo och Julia-film?

Nja, inte riktigt man kan inte annat än att skratta och mysa till denna film.

Det händer även att man håller andan lite då och då!

Kärleken finns inom oss, oberoende av vilken färg vi har på hatten!


Se DEM! 

Av Karin Fransson - 10 maj 2011 20:25

Idag hade jag kompletteringsseminarie och det gick bra, känner inte att jag längtar till

hösten när vi ska börja med föreläsningar och sånt igen *haha* men det får man ta!

Och på tal om hösten så har jag idag pratat med Syon om min framtid *dam dam dam daaaah*

Jag har rätt att läsa den avancerade inriktningen till hösten men lärarna verkar inte vara sugna på att ordna så att det går för det kostar ju pengar och så.

Men Syon ska prata med programansvarig och lärare för att se om det inte går att lösa sig så nu håller vi tummarna.

Behöver denna avancerade nivån för att få en större examen och för att eventuellt kunna forska i framtiden något som jag är lite sugen på!

Vackert väder idag med!


Tjohej!

Av Karin Fransson - 9 maj 2011 23:19


Denna låt fick vi i läxa på gitarrlektionen idag!

Så jäkla bra låt!

Gillas skarpt!

Av Karin Fransson - 9 maj 2011 18:27

Hjälp höll på att tappa andan där ett tag och nu känns det som att jag vill gråta

av lättnad!

Jag fick äntligen G på matematiktentan och kan nu lägga det bakom mig!

Fick 19 poäng vilket var precis godkänd men det är skitsamma jag fick G det är det viktiga!!


*WOHOOO*


Imorgon blir det en komplettering från förra året som jag väntat på att

få avklarad!

Av Karin Fransson - 9 maj 2011 14:37

Tjo!

Nu tyckte jag det var dags att uppdatera bloggens design så det gjorde jag!

Provade även lite nya typsnitt nu när det finns så många att välja mellan.

Lite dåligt dock att många av typsnitten inte klarar Å,Ä,Ö


Men vad tycker ni om designen?


Idag har det varit skola som vanligt gick bra och som det skulle!

Fick Äntligen träffa Vendela igen hon var ju sjuk hela förra veckan!

Vädret är Wunderbart med!

Har käkat lite nu blir det plugg inför imorgon och även lite slapp!


Haj!

Av Karin Fransson - 8 maj 2011 20:29

 


Inatt hade jag många drömmar men främst en som jag tänkt på hela dagen.

Jag födde en bebis som var bara min.

Jag hade inga saker och inga pengar men det gjorde inget för jag hade

detta underverk i mina armar. En glad liten skit som skrattade och var glad!

Någon dag är det min tur!


Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards