Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg under maj 2011

Av Karin Fransson - 2 maj 2011 19:02

Hej tänkte tipsa om smoothies som jag gillar att göra själv:


Frukostsmoothie:

(per portion)

1 dl vaniljyoughurt
1 dl apelsinjuice

1 näve frusna bär t ex. blåbär och hallon


Snabbsmoothie:

(per portion)

1 dl vaniljyoghurt/fil

 1 dl Brämhults Jordgubbs och limejuice

1 dl blåbär


Nyttigt, gott och enkelt!

Av Karin Fransson - 2 maj 2011 16:16

Jaha, skola som vanligt, bävade inför pianolektionen när en lärare kommer in och 

säger att lärarens bil gått sönder så att han kommer inte undervisa de två första grupperna "yes" råkar jag då utbrista så att alla i rummet hör det för att sedan komma på att jag är i grupp tre! 

Men lektionen gick bra!


När jag kom hem fick jag extrem kramp i magen kunde knappt röra mig

så jag la mig lite i sängen med riskudde tills det gick över.

Nu väntar jag på att potatisgratängen ska bli färdig så jag kan käka lite.

Värst vad tiden går snabbt idag!


Sen så har vi även haft äkta Växjöväder idag med sol, mulet, hagel och snö!

Nähä dags att käka
See ya!

Av Karin Fransson - 1 maj 2011 09:17

Nu har det gått flera dagar utan att jag skrivit ett enda inlägg och jag ber så mycket om ursäkt har haft omtenta att skriva på och annat skolarbete.

Det som har hänt sedan jag skrev senast är att jag sovit lite mer, krånglat med omtentan, handlat kyryddväxter och torv.

Jag har även hittat en ny favoritglass: Filur!

Den är billig och innehåller ingen mjölk!

Kollade på ett jättebra avsnitt av Greys anatomy igår där dem sjöng en massa, superintressant och Callie hon sjunger verkligen jättebra!


The Story!


Idag blir det att vara ute mycket och påta i trädgården, kanske sola lite och självklart det djävulska pianot måste jag öva på :(

Vill inte spela piano längre med honom!


Hur har ni haft det?

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards