Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg den 13 augusti 2014

Av Karin Fransson - 13 augusti 2014 11:21

 

Blev inget inlägg igår..låg och funderade på denna fina människa som tyvärr lämnat oss.

Tänkte lite på de filmer han medverkat i där han spelat roller som faktiskt är inspirerande när jag utvecklar min lärarroll.

T ex. Mrs Doubtfire, Att vara ambitiös och påhittig, kreativ om ömsigt

Eller Döda poeters sällskap; att kunna fånga varje elevs intresse och se deras intelligenser och inspirera dem

Eller Good morning Vietnam; Att tänka outside the box, skapa lust för elever som har det kämpigt att jobba vidare. Att våga bryta mot normer och traditioner för elevernas skull.


En helfin människa som haft det ganska tufft, hoppas du har det bättre nu!



Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards