Swing it Magistern swing it!

Direktlänk till inlägg 25 december 2010

24:e December - God jul i efterskott!

Av Karin Fransson - 25 december 2010 11:28

  

Ja God Jul till er allesammans, fastän det är lite sent.

Jag blir bara mer och mer sjuk. Febern stiger och jag har ont i varje lem!

Just nu sitter jag i soffan i min nya flanellpyjamas (se bild längre ner) och tittar på Pettson och Findus julkalender. Varje år önskar jag mig en julkalender, ska nämligen försöka samla på alla!


Här kommer lite bilder från igår:

   jag och brorsan!   Fidde   Hubbe var i farten som vanligt   Fila sitter fint  Klappar under granen 

   Doppegrytan gick ner och smarrigt var det. Måste dock nämna att jag skrivit fel i tidigare inlägg det är nämligen så att traditionen kommer inte från min mamma utan ifrån pappas håll. 

   På senare år har vi även börjat med jullotter där alla får skrapa och tillsammans delar vi på vinsten. Igår blev det bara 25:- men det är ju en ny lott och mer spänning!

   Årets Julvärd var Andre Pops och han skötte jobbet mycket bra tycker jag!

Som vanligt när vi tittar på Kalle Ankas julafton somnar alla utom jag och mamma.

     Man blir trött av att busa!

    

Vi öppnade julklappar och jag fick bl a annat denna fina pyjamasen.

Ni kanske ser att jag inte är så pigg *haha*

  

Mamma fick i uppdrag att gå till en av våra grannar och leka tomte, visst är hon söt!!


Resten av kvällen ägnades åt

Karl Bertil Johnsons julafton
Filmtittande

UNO och Österrikiskt glöggvin 9%

Sammanfattat en bra jul, förutom att det suger att vara sjuk SPECIELLT eftersom att jag skulle gått ut och festat lite med Nathalie och ev. Johanna något som jag gör ytterst sällan :(((

Idag blir det iaf lutfisk och ris a la malta!


Jag vill tacka för alla nya läsare och jag hoppas att ni fortsätter läsa.

På återseende!

 
 
Sandra

Sandra

26 december 2010 12:39

Nu fick du din söta flanellpyamas i alla fall! Hoppas du blir frisk snart, det är så drygt att vara sjuk när det är storhelger och man förväntas kunna göra så mkt.

http://rockgrodan.com

Karin Fransson

26 december 2010 15:09

Tack så mycket!
Jag läste hur du själv hade det och jag hoppas det ordnar sig med skriket och gapet!
Kram

 
Cicci

Cicci

28 december 2010 21:18

Usch jag var också förkyld på julafton! Så trist att vara sjuk då när man är omringad av släkt och vill umgås och ha det mysigt =( Hoppas att du mår bra nu iaf =)

http://frusenskog.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin Fransson - 20 april 2015 11:12

Eleverna jobbar just nu med att lära sig spela in radioprogram och att redigera dessa digitalt.   Åk 5 VT-15  Ur läroplanen:  Undervisningen ska ge eleverna förutsättningar att tillägna sig musik som uttrycksform och kommunikationsm...

Av Karin Fransson - 20 april 2015 11:08

Här kommer en uppgift som eleverna ska jobba enskilt med medan andra elever ska jobba med ljudredigering. Det finns inte tillräckligt många datorer för att alla grupper ska kunna jobba samtidigt.   Här kommer instruktioner till uppgiften Gammal...

Av Karin Fransson - 25 mars 2015 07:27

Hej nu har jag inte bloggat på länge vilket iofs är positivt för det betyder att jag har fullt upp på jobbet och hemma.. Fick en mycket intressant länk från bunnemusic igår, kolla in!     ...

Av Karin Fransson - 23 februari 2015 12:15

Jag har återigen blivit påmind om hur lite man är värd om man inte har något papper på grund av den svenska skolpilotiken. Idag fick jag veta att eftersom att min lärarlegitimation inte kommit än så måste skolan annonsera ut mitt jobb och om jag ha...

Av Karin Fransson - 20 februari 2015 12:57

Hej nu är jag snart redo att lägga upp lektionsplanering för hur jag undervisar treorna i olika musikgenrer!   Håll till godo! ...

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards