Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Karin Fransson - 13 juli 2010 16:33

Till att börja med blev det äntligen ett rejält åsk- och regnväder! 

Natta kom hit och vi satt på altanen och myste!

När åskan lagt sig åkte vi och badade, topless, helt underbart! Då kom min första fundering...hur kommer det sig att enligt samhällets normer så är det inte passande att bada topless medan män med manboobs inte behöver ha bikinitopp på sig? Jag skulle gärna släppa fångarna fria oftare när jag badar utomhus. Skillnaden mellan att bada med eller utan badkläder är ENORM! Vad säger ni?


Min andra fundering gäller om åskan slår ner i exempelvis en sjö..enligt naturens lagar leder vatten el, ström och man ska inte bada om det åskar. MEN om åskan slår ner i en sjö, borde inte fiskarna i sjön elektrifieras då? 


Kära läsare hjälp mig svara på dessa livets stora frågor!! XD

Av Karin Fransson - 13 juli 2010 13:24

Är välsignelsen med åska och regn här? Det dundrar ute och i luften luktar det regn..sådär ja nu kom regnet! ligger i hängmattan så länge det går! Åskan är strax ovanför oss och nyss hörde jag sirener men vad gör det?! jag välkomnar detta väderomslag med öppna armar!


KRAM!!

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards