Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg under april 2011

Av Karin Fransson - 20 april 2011 16:27

Dem ringde från lärarutbildningnen idag och berättade att jag är den enda av alla lärarstudenter som sökt att läsa till Mastersexamen och att man inte kan läsa själv. Så som det ser ut nu så kommer jag alltså att inte få min mastersexamen utan bara en kandidatexamen och så kommer jag ta examen redan i januari istället för till nästa sommar. Vilket betyder tidigare uppsägning av lägenheten, att jag måste hitta jobb mitt i vintern och att jag måste flytta någonstans där det finns bostad med. I Växjö kommun har dem anställningsstopp så där blir jag nog inte kvar, som sagt stora förändringar.

Av Karin Fransson - 20 april 2011 13:51

Tänk att ett telefonsamtal kan påverka hela din framtid...

Vad händer nu?

Av Karin Fransson - 19 april 2011 15:41

Till slut harvade bonden jorden och jag trotsade stanken och gick ut och påtade i trädgården vilket var mkt mysigt!

Nu har jag även hämtat lille Roland!

På vägen dit stannade vi för att köpa ett kort och så bad mamma mig att lämna in en trisslott åt henne för att hon fått för sig att jag har tur med mig *haha*

Anyway så säger kassörskan i kassan "Har du leg? Det är ju trots allt 18-årsgräns för att lämna in och köpa lotter nu"

Jag får spel! Ser jag verkligen ut att vara 17 år eller!?!?

Börjar misstänka att Sveriges kassörskor har planerat någon slags komplott om att häckla mig eller ngt! ;)


Förresten så såg jag ut såhär när jag var 17 år:

 

Av Karin Fransson - 19 april 2011 11:33

Idag bestämde sig en bonde att gödsla åkern som ligger ca fem meter från vårt hus.

Han valde flytgödsel, alltså människoexkrement!

Nu stinker det som fan i hela huset och inte kan man vistas utomhus i det fina vädret.

Flytgödsel får bara användas när det ska bli regn!

Bonden har dessutom full tillgång till kogödsel, som inte alls stinker i samma grad.

Jag är uppvuxen med skitlukten men då av kogödsel! Inte den andra fosforfyllda skiten!

Dessutom blåser det mot huset hela tiden.

Blir deprimerad av att sitta inne när vädret är så fint och inte har jag någon bil heller så jag kan åka bort en runda!!

*gaah*

Det var bättre förr!!

Av Karin Fransson - 19 april 2011 10:35

Ny dag med vackert väder dock har bonden gödslat åkern så det stinker in i huset.

Men det går la över! ^^

Idag hoppas vi att Roland blir färdig!

Har egentligen massor med skolarbeten att göra men usch så tråkigt det känns!

På torsdag kommer den förbannade omtentan på omtentan av matematik :/

Denna gång MÅSTE jag klara det!

Annat skolarbete som ska göras denna veckan är:

Öva på körlåtar

Läsa en bok till musikdidaktiken

tre pianolåtar

och en gitarrläxa

Ska försöka ta mig till bibblan och plugga lite kanske?

Saknar min lägenhet i Växjö men jag har varken pengar eller bensin till att åka dit :/

Hade jag varit i Växjö nu skulle jag lekt med Grodan idag, saknar henne!


Imorgon hoppas jag iaf att få träffa min Natta och simma lite vilket jag inte gjort på veckor, väldigt dåligt av mig!


Nähä, frukostdags kanske?


Vad ska ni hitta på idag?

Av Karin Fransson - 18 april 2011 20:13

Just nu sitter jag framför TV:n och surfar vid datorn!

Mamma och jag har pillat lite till på datorn och nu fungerar allt igen!!


Wohoo!

Ikväll hade vi ost och kex-kväll! *nom nom*

Av Karin Fransson - 18 april 2011 13:10

Ute pågår det ständigt saker, solen skiner, åkrar förbereds för sådd, gatorna sopas, blommor och grönska ploppar upp lite här och var. Glassföretagen lanserar årets glassar, doften av grillning sprids i luften, fåglarna kvittrar och det är ljus ute hur länge som helst om dagarna med mera...

Är det dags för vår nu då?

Av Karin Fransson - 17 april 2011 22:14

Imorgon ska bilen i till verkstaden och få en ny ljudburk.

Dem får nog roligt på verkstaden när de ska ta bort den gamla genom att först operera bort några meter silvertejp och en extra avgasrörsklämma *haha*

När jag och mamma är i farten kan vad som helst hända, iaf när det kommer till bilar, datorer och annat tekniskt!


Eftersom att jag fortfarande är sjuklig så har jag inte så mycket att göra på dagarna vilket leder till att jag nu även sett mer än halva säsong två av Supernatural *haha*

Något jag gillar med den serien är deras soundtrack, riktigt skön och klassisk rock!


Nu hoppas vi på god sömn!

NAtti natti!

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards