Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg under april 2011

Av Karin Fransson - 17 april 2011 10:44

Hubbe har ni gjort ännu en upptäck,

att man kan hoppa ut från mitt sovrumsfönster såhär såg det ut ^^











 

Av Karin Fransson - 16 april 2011 15:51

Trodde jag var på bättringvägen men tydligen inte är nu fylld med snor och ångest.

BLÄÄK!


*uppdatering*

Har feber med :((

Av Karin Fransson - 16 april 2011 10:17

Kollar på Top Chef Masters och där finns en kock som heter Hugh.

Han har ett utseende som jag undrar lite över.

Varför, med dagens tekniska framsteg, väljer man att ha ett Unibrow?

Det räcker med ett ryck, lite plock eller ett rakdrag...so why?


Känner ni någon som har ett Unibrow?

Vad tycker dem?

Av Karin Fransson - 15 april 2011 19:11

Den senaste veckan har vi fått tre nya familjemedlemmar!

Två nya kaninbebisar!


och

 

Russin! Kalles flickväns kusins kanin. Dem tröttnade på den så då tar vi hand om den!   

Av Karin Fransson - 15 april 2011 15:16

Mamma och pappa hittade en adapter som kostade multum men som fungerar.

Efter lite plock i datorns innanmäte fick vi igång datorn.

Enda problemet nu är att det WLAN assistenten nu har lagt av på min dator och att knapparna för wlan och att sätta på/stänga av datorn inte fungerar.

Kontakten som binder knapparna till datorn är jättetunn och sitter löst så troligtvis blir det ännu en "operation" inne i datorn när mamma slutat jobba ikväll.

Vi ska försöka få fast kontakten bättre och se om vi får igång knapparna igen.

Så länge kör jag via kabel vilket också funkar men det känns lite "old school" att vara bunden till en plats i huset. Jag brukar ju alltid typ laga mat eller diska eller titta på TV samtidigt som jag leker med datorn.

Oj, mycket text.


Förresten är det någon som har ett förslag på en lösning av knappproblemen?


Bye for now!

Av Karin Fransson - 15 april 2011 11:07

Igår skulle jag starta om datorn, då fanns det tydligen en massa

uppdateringar som skulle göras så jag gick ut till mamma och tittade på TV så länge.

När jag kommer tillbaka till datorn är den helt svart och omöjlig att starta.

Jag fick Panik men somnade sedan till lite annat ljud.

Jag har, om ni inte redan visste det, tinnitus och vill därför alltid ha något annat ljud som låter. Hör jag bara bruset och pipen i öronen får jag huvudvärk.

Anyway idag kollade pappa med ett av sina roliga verktyg och vi insåg att det troligtvis är adaptern som har lagt av.

Päronen är på väg in till stan och ska där kolla efter en ny adapter så vi håller tummarna för att de hittar en ny!


Jag är läskigt beroende av min dator gör många saker på den.

På torsdag kommer omtentan i matematik och då är det en fördel om jag kan komma åt min dator där de tidigare tentorna ligger samt programmet Word så att jag har något att skriva tentan i.


Har, så länge, hittat en sida på nätet där jag kan kolla på Supernatural gratis!


So long!

Av Karin Fransson - 14 april 2011 05:42

Igår, den 13:e April hade jag hela 69 besökare på min blogg!

Kul att så många börjat läsa den!

Vad vill ni att jag ska skriva om i bloggen?


Kram på er!

Av Karin Fransson - 14 april 2011 05:39

Har sovit ryckigt hela natten och de senaste timmarna inte alls.

Har ont i halsen och det blir bara värre.

Så, snälla låt det inte vara halsfluss som är på väg! :(

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards