Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Karin Fransson - 16 februari 2010 20:00

Ja senast jag skrev var det precis innan en föreläsning skulle starta..föreläsningen var intressant men när hon skulle knyta ihop säcken i slutet gjorde hon detta typ fem gånger och höll på i en halvtimme..man trodde det var slut...meeeeen...så var det lite till men nu är det slut.....men nej inte riktigt än...nudå? nej bara liiite liiite till.... *suck*


När jag kom hem hade jag lovat migg själv att diska mitt berg av skitiga kökstillhör som legat där från två veckor sedan och fram till idag.
Som vanligt blev jag sittandes i soffan jättetrött!

När jag väl sparkat till mig själv i röven satte jag fart och diskade..använde högern så att det inte skulle göra så ont. Allt gick bra tills jag upptäcke en sista liten sked som jag glömt diska, skrubbade av den och ställde den i bestickhållaren *aj* jag skar mig på en kniv som råkade stå där på tork, nej den stod inte med eggen uppåt! Tejpade tummen och satte på en engångshandske som jag "lånat" från ett av besöken på akuten i somras *hihi*. Jag fortsatte att diska och tappade då en tallrik så att jag på ngt sätt lyckades klämma ett finger *aj* igen!

När disken var färdig kom jag att tänka på den gamla mjölken och de gamla äggen jag hade i kylskåpet och bestämde mig för att göra Skrabbelucker och pannkakor som jag kan frysa in och äta när jag blir sugen. Skrabbeluckerna går bra att steka men när jag stekte pannkakor brände jag mig på ett tredje finger! *AJ* då blev jag ännu mer irriterad, det är ingen mening att vara duktig om man bara ska skada sig!! Fast jag är ju nöjd nu när det är färdigt ändå *hihi*


Läste på aftonbladet innan att Röda korset haft Kick-off och spenderat en massa pengar..blev riktigt förbannad och kom att tänka på mamma som varit med i Röda korset sedan hon var 11 år, nu är hon 55+. Hon kämpar med det lilla disktrik hon är med i. Dem är inte många i Bor som är med i RK och i huvudet började argument och ilska växa. Jag MÅSTE skriva ett brev om detta! Det är inte meningen att människor ska offra lediga helgdagar, i ur och skur, för att samla in pengar för att de sedan ska gå till löner, bonusar och nu Kick off! Gick in på RK:s hemsida och blev lite lättad och irriterad. På hemsidan hittade jag följande: RK:S förklaring till Kick off:en, detta gjorde mig lättad, det lät mer logiskt. Irriterad blev jag istället då på att jag återigen fallit för webblaskors artiklar som mer sällan är korrekta.


Ibland hjälper det att gnälla lite så känns det bättre sen..så här kommer lite mer:

Har ont i ryggen

Har ont i magen

Har ont i handen

Godiset är slut

Dumma kontrollanter som skickar iväg AKO för sent, klant kan han inte ens räkna från 20 och uppåt? (det ordnade sig ju det med iofs) Men mentalt stör det!!


*andas*

Så nu känns det bättre igen! TACK!


PS. igår fick jag te och filter från en av mina nya favoritsidor: Tefrossa Teet har smak av kokosnöt och mjölk vilket var den enda smak av te som jag och Kalle drack när vi var små, vi pimplade teet som galningar plötsligt en dag slutade dem tillverka teet och jag har letat sen dess! DS.

Av Karin Fransson - 16 februari 2010 13:05

Föreläsningen har inte riktigt börjat en men föreläsaren är en riktigt mysig person!

Jag och Vendela har suttit på bibblan och "pluggat" lite innan..

Åt precis en halv twix och bakre delen av min tunga börjar svälla :S


Sovit halvbra inatt, vaknade vid fem och käkade lite godis (buuh på mig)

Hoppas föreläsningen går smidigt annars går jag hem...

har fortfarande ont men värken vandrar sitter kvar där den var innan men handen gör ännu mer ont igen :/


nu fylls salen så det är lika bra att sluta see ya!  

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards