Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Karin Fransson - 17 februari 2010 17:27

Mådde skit när jag vaknade idag magen var alldeles hård när man petade på den och rund som en boll var den också :S Satt i duschen och mediterade koncentrerade mig på varje vattendroppe som slog mot kroppen som massage det lugnade ne rmig lite men miljönissarna skulle nog inte tycka om att jag duschade så länge *haha*

Gick iaf till skolan för en föreläsning om Olga Dysthes teorier om det flerstämmiga klassrummet...

När jag kom hem vid 12.00 somnade jag på soffan och vaknade inte förräns halv fem :S var inte meningen men jag kanske behövde sömnen är fortfarande trött dock och vill sova mer!!


BTW efter inlägget igår fortsatte den jävla irritationen genom att jag inte kunde somna, mådde illa och fick hemlängtan..bestämde min för att värma min riskudde och lite av mitt specialte som man blir lugn av...när jag skulle ta ut riskudden höll jag tekoppen i ena handen då plötsligt bestämmer sig glasskivan i micron att föja med riskudden ut på äventyr..plötsligt står jag där och spiller te samtidigt som jag för glatta livet försöka hålla glasskiva och riskudde tryckt med en hand mot kylskåpet...lyckades rädda glasskivan men fick sen ta fram moppen för att torka upp allt te jag spillt ut :( somnade till slut under åttonde omgången av damernas curling och sov till fem sen bytte jag sovplats från soffan till sängen och sov ett tag till...


Sandra Skrabbelucker är som en blandning mellan tjocka pannkakor och muffins som man steker i pannan och sedan käkar med socker eller ingenting alls, vi brukade få det på dagis när vi var små och jag äääälskar att käka dem!!

Här kommer receptet:


Skrabbelucker

För 6 personer.

Enkelt att göra
Dom här gjorde vi i husvagnen när vi var små

Ingredienser

1 ägg
1 dl strösocker
3 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
½ dl mjölk

Gör så här

Smält smör i en stekpanna
Vispa upp ägg och socker, rör sedan i mjölet och bakpulvret
och till sist mjölken tills det blir en fin smet
Stek ca 1 msk smet till varje skrabbeluck
(vändes i socker????)

(OBS! Kopierat från www.matklubben.se)  

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards