Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Karin Fransson - 17 mars 2010 01:25

I eftermiddags lyckades jag äntligen få lite sömn. Den första harmoniska sömnen sen fredags natt!

Detta i sin tur gör att jag inte kan sova nu så istället kollar jag på filmen "För evigt" eller "Ever after -a cinderella story" som den heter på engelska. Läste boken i min ungdom när jag var med i en bokklubb. När den senare filmatiserades var jag helt enkelt tvungen att se den och det är numera en av mina favoritfilmer. Har ni inte sett den så gör det!


Måste erkänna att jag saknar att läsa skönlitteratur, speciellt bokserierna "Klonad" och "Kalla kårar". Min favoritbok från tiden i bokklubben är "Dränkta hemligheter" en rent genial bok med ett mysterium som inte går att förutse. Slutet är intrigfyllt och adreanalinpumpande spännande! Även om boken hamnar under kategorin skönlitteratur tror jag faktiskt en del i min nuvarande ålder skulle tycka om den så om ni är intresserade finns den att beställa på diverse ställen goggla bara på: Dränkta hemligheter av Brenda Bellingham


"En kvinna i vit klänning flyter under ytan. Hennes armar sträcker sig efter Chloe som om hon vill ha hjälp. Hon ser skräckslagen ut…
Chloe drömmer samma hemska mardröm gång på gång. Det har hon gjort så länge hon kan minnas. Hon tror att mardrömmen har något att göra med hennes mammas död, men hon vet inte.
Chloes pappa vill inte prata om saken, han vill inte ens låta henne träffa sin moster och mormor. Allt han säger är att modern drunknade när Chloe var fem år. Själv minns hon ingenting. Men hon känner på sig att hon inte kan komma undan drömmen om hon inte får reda på vad som verkligen hände. Och på vilket sätt hon själv var inblandad…"

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards