Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Karin Fransson - 10 mars 2010 21:20

Någon mening måste det ju finnas med livet och döden, alla går vi ju igenom den under kortade eller längre tid.

De senaste dagarna har vi väntat på att Sandy ska få ungar...när pappa tittade ut ikväll för att ge kaninerna vatten upptäckte han tre kaninungar, han hämtade mamma, som konstaterade att alla var döda   


Stackars pappa med som kämpar med sina kaniner och bygger om och bygger till för att de ska ha det så bra men som sagt sånt är livet...och döden.


(håller ändå en liten önskan om att det kanske ploppar ut en liten mirakelkanin till som övelever inatt..)

Av Karin Fransson - 10 mars 2010 13:55

Hej märkte att jag stavade lite fel, disträ som man är, meningen där det står att jag måste säga förlåt till eleverna ska vara att jag måste säga farväl till dem.
Eftersom att förra praktiken krånglade och jag akut skulle hitta en ny skola att vara på så var jag hos min faster vilket jag är nu också. Situationen kan bli jävig påstår andra och jag förstår vad dem menar. Det är ju inte meningen att man ska vara hos släktingar och hur kan jag bevisa att vi är professionella på skolan och personliga hemma?

Det är ändå synd för jag trivs så bra med eleverna och jag lär mig otroligt mycket! Denna praktiken har jag fått en helt ny syn på senaste kursens upplägg som handlat mycket om specialpedagogik och elevhälsoteam. De föreläsningar och böcker vi haft har vinklat dessa två ämnen väldigt negativt jämfört med hur jag upplevt det IRL på skolan där jag är nu. Vikten av en trygg handledare kan vara avgörande, för vare sig man vill eller inte så tar man efter honom/henne t ex i kroppsspråket, olika uttryck och ord m.m


  

Av Karin Fransson - 10 mars 2010 11:26

Har sovit konstigt inatt drömt en massa mardrömmar, den jag drömde imorse handlade om att Svebo skulle läggas ner och tas över av min faster som skulle göra om det till något konstigt. Plötsligt har jag ingenstans att ta vägen, ingen att prata med och vart jag än går hör jag vänner och familj prata bakom ryggen på mig om hur mycket dem har ljugit för mig, hela tiden! Allt börjar rasa och samtidigt, i det verkliga livet" börjar två katter bråka och skrika så in i h**vete varpå jag väcker mig själv av att skrika SLUTA!!! jättehögt. Jag satte mig upp i sängen och bara skakade sen kom mamma upp och satt en stund hos mig.


Jag funderade på vad drömmen kan betyda och insåg att det kan komma att bli många farväl de närmaste veckorna, dels måste jag säga farväl till eleverna på praktiken eftersom att jag inte får vara där igen och dels ska vi skrota Kommunist-Olga, visst hon är en rishög men hon har ställt upp för mig när jag behövt det som mest!

Samtidigt ser jag hur Molly är livrädd och knappt vågar röra sig, varken ute eller inne, eftersom att Skrållan är så elak mot henne!


Idag är jag hemma från praktiken, tror jag har en massa bakterier eller virus som krigar med mitt immunsystem i kroppen. På kort tid nu har jag haft grav huvudvärk två gånger, vilket jag aldrig brukar ha, hela dagen igår skakade jag och frös, svettades, om vartannat.


Så nu har jag skrivit av mig lite förhoppningsvis känns det bättre sen    tack för att ni läst/lyssnat Kram Kram

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards