Swing it Magistern swing it!

Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Ingen bra kombination

Av Karin Fransson - 10 mars 2010 11:26

Har sovit konstigt inatt drömt en massa mardrömmar, den jag drömde imorse handlade om att Svebo skulle läggas ner och tas över av min faster som skulle göra om det till något konstigt. Plötsligt har jag ingenstans att ta vägen, ingen att prata med och vart jag än går hör jag vänner och familj prata bakom ryggen på mig om hur mycket dem har ljugit för mig, hela tiden! Allt börjar rasa och samtidigt, i det verkliga livet" börjar två katter bråka och skrika så in i h**vete varpå jag väcker mig själv av att skrika SLUTA!!! jättehögt. Jag satte mig upp i sängen och bara skakade sen kom mamma upp och satt en stund hos mig.


Jag funderade på vad drömmen kan betyda och insåg att det kan komma att bli många farväl de närmaste veckorna, dels måste jag säga farväl till eleverna på praktiken eftersom att jag inte får vara där igen och dels ska vi skrota Kommunist-Olga, visst hon är en rishög men hon har ställt upp för mig när jag behövt det som mest!

Samtidigt ser jag hur Molly är livrädd och knappt vågar röra sig, varken ute eller inne, eftersom att Skrållan är så elak mot henne!


Idag är jag hemma från praktiken, tror jag har en massa bakterier eller virus som krigar med mitt immunsystem i kroppen. På kort tid nu har jag haft grav huvudvärk två gånger, vilket jag aldrig brukar ha, hela dagen igår skakade jag och frös, svettades, om vartannat.


Så nu har jag skrivit av mig lite förhoppningsvis känns det bättre sen    tack för att ni läst/lyssnat Kram Kram

 
 
Sandra

Sandra

10 mars 2010 11:54

Varför får du inte vara på din praktik?

http://rockgrodan.com

 
Frida - zerendipity.se

Frida - zerendipity.se[/url]

10 mars 2010 13:44

varför måste du säga förlåt till eleverna? och varför måste du säga farväl? :S

http://www.zerendipity.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin Fransson - 20 april 2015 11:12

Eleverna jobbar just nu med att lära sig spela in radioprogram och att redigera dessa digitalt.   Åk 5 VT-15  Ur läroplanen:  Undervisningen ska ge eleverna förutsättningar att tillägna sig musik som uttrycksform och kommunikationsm...

Av Karin Fransson - 20 april 2015 11:08

Här kommer en uppgift som eleverna ska jobba enskilt med medan andra elever ska jobba med ljudredigering. Det finns inte tillräckligt många datorer för att alla grupper ska kunna jobba samtidigt.   Här kommer instruktioner till uppgiften Gammal...

Av Karin Fransson - 25 mars 2015 07:27

Hej nu har jag inte bloggat på länge vilket iofs är positivt för det betyder att jag har fullt upp på jobbet och hemma.. Fick en mycket intressant länk från bunnemusic igår, kolla in!     ...

Av Karin Fransson - 23 februari 2015 12:15

Jag har återigen blivit påmind om hur lite man är värd om man inte har något papper på grund av den svenska skolpilotiken. Idag fick jag veta att eftersom att min lärarlegitimation inte kommit än så måste skolan annonsera ut mitt jobb och om jag ha...

Av Karin Fransson - 20 februari 2015 12:57

Hej nu är jag snart redo att lägga upp lektionsplanering för hur jag undervisar treorna i olika musikgenrer!   Håll till godo! ...

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards