Swing it Magistern swing it!

Alla inlägg under mars 2010

Av Karin Fransson - 16 mars 2010 13:00

Kollade just på en video med HIM "Heartkiller" och började fundera. Ville Valo har ju förändrats, rent utseendemässigt, under sin musikkarriär..först tyckte jag att han såg gammal ut i ögonen, någon slags mogen blick. Vem är förresten bruden han tatuerat in på bröstet? Jisses vilken dålig koll jag har!

Måste dock påpeka att jag, som är svag för killar som har lockigt/krulligt hår, diggar hans look kolla in videon här:

 


 PS. Hade nytt besöksrekord igen för några dagar sedan (34 pers), ska snart ska jag analysera vad det är för slags inlägg som lockar läsarna :) DS.

Av Karin Fransson - 16 mars 2010 02:02

Nu sitter jag här igen. Lyckades somna en stund men vaknade till och fick panik. Armen rycker och jag kan inte sova. Känner mig hjälplös på något sätt, inga mediciner hjälper och jag vet inte vad jag ska göra riktigt....men bli inte förvånade om ni ser en "större" Kajin ett tag framöver, en bieffekt som brukar följa *heh*..Skrållan ligger i sängen hennes största problem är om det inte finns mat just när hon vill ha det och att hon är obotligt gosig.

Men hopp måste det väl ändå finnas? Ibland lyser Kajin igenom paniken med ett allmänt ironiskt skämt...

Har funderat på en tur till Växjö men de stunder man blir ensam i lägenheten skrämmer så otroligt!


Cornelis W:s kloka ord viskar i bakgrunden, Saskia, samba, Veronika, samhällsprogg <3


Att "rädda" en elev är som att skapa en vän för livet!

Av Karin Fransson - 15 mars 2010 16:47

Det har verkligen varit en tunnelbana!
Gick och la mig tidigt men hade extremt svårt att somna. Inatt har jag legat med muskelryckningar och frossa. Hur många täcken och hur varm riskudden än var så slutade jag inte frysa! Alla konstiga ryckningar gjorde inte heller saken bättre.
Förmiddagen idag var dock väldigt produktiv! Fler elever har öppnat upp sig och en har jag t.o.m räddat (obs, elevens egna ord).

Jag har även haft lektion, Stort tack till Natta för att jag fick låna din kamera!

Nu kan alla i åk 2 på enehagens skola förklara vad det innebär att en bild innehåller mer än tusen ord! ^^

Efter lunchen gick allt neråt, fick ont i magen och massa panik :( När jag äääntligen kom hem gick jag direkt och lade mig ner men det var inte till mkt hjälpt då det endast blev en upprepning av nattens reaktioner.

Världens bästa mamma har åkt och handlat lite saker åt mig så vi hoppas det blir bättre!!

Är jag möjligtvis på väg att bli sjuk? Vad tror ni?


kram

Av Karin Fransson - 14 mars 2010 20:59

Åh vad jag saknar Växjö nu vill bara bort från skiten. Allt faller ihop och ändå ska man försöka funktionera som en vanlig människa.

Känns iaf bra att veta att man har några sötnosar i Växjö som saknar mig lika mkt som jag saknar dem <3


Imorgon ska jag ha lektion, ska bli roligt! Barnen och praktikplatsen i allmänhet är underbar!!

Sedan får ni gärna hålla tummarna för en annan sak som ska ske..(berättar med om det imorgon)!


Förnekar du din katt? *haha*


Tack för kakor och goda samtal idag!


Imorgon är en ny dag...

Av Karin Fransson - 14 mars 2010 15:09

Igår blev minst sagt en fest med intriger men det som kom fram var inte direkt väntat.

Två personer har tydligen ljugit för mig om samma sak flera gånger. Jag förstår inte att ni anser att ljuga för mig är okej? Det är ni själva som avlöjat eran lögn..mkt lyckat!

Förra gången lät jag det gå men kom ihåg att ni är inga offer, det är inte synd om er och det är inte jag som gjort något fel. Det är dags att växa upp och stå för sina handlingar. Andra behöver även sluta tänka så högt om sig själv och tycka att det är synd att sååå många är kära i henne *bihuhu*

Hade ni erkänt på direkten hade det varit lättare att ogilla handlingen och förlåta de som gjort det.

Tänk på allt jag har gjort för er, har ni inga samveten?!?

 

Jag klarar mig utan er...frågan är om ni klarar er utan mig? Har jag någonsin ljugit för er?

Vilka är dina sanna vänner?

Av Karin Fransson - 11 mars 2010 19:29

YES! Idag återvände jag till gullungarna och fick massor med kramar! Har jobbat duktigt och gjort färdigt ännu ett anpassat arbetsmaterial av lite svårare kaliber då..sammanlagt har det tagit ca 3-4h att göra det färdigt! Materialet består av en specialdesignad kartong där det finns två rektangulära hål. I ena hålet stoppar du in ett kort med en fråga på t ex. 2+4 när kortet åker igenom "maskinen" kommer svaret ut i det nedre hålet!!! Har tagit bild men den ligger på mobilen och jag orkar inte krångla *haha*


Igår hade jag besöksrekord igen! 31 personer!!


Just nu är jag trött och hungrig vill fetta med en pizza eller dylikt! Såg dessutom att det inte kommer komma några nya avsnitt av Smallville förrän den 2:e april!! Jag kommer inte att överleva!!

Måste även skryta  lite med att jag kortat av en spetsgardin och sytt den helt på måfå utan att mäta!! Den blev gryymt snygg och sen när jag tröttnat på den ska jag sätta i resår så har jag en supercool kjol att använda *höhö*


På lördag är det fest...och ja..beslut har tagits som jag inte riktigt gillar men som man ändå måste acceptera.


Nu ska jag tjata lite på mamma och se vad vi kan trolla fram!!


Tjipp o Hej!

Av Karin Fransson - 10 mars 2010 21:20

Någon mening måste det ju finnas med livet och döden, alla går vi ju igenom den under kortade eller längre tid.

De senaste dagarna har vi väntat på att Sandy ska få ungar...när pappa tittade ut ikväll för att ge kaninerna vatten upptäckte han tre kaninungar, han hämtade mamma, som konstaterade att alla var döda   


Stackars pappa med som kämpar med sina kaniner och bygger om och bygger till för att de ska ha det så bra men som sagt sånt är livet...och döden.


(håller ändå en liten önskan om att det kanske ploppar ut en liten mirakelkanin till som övelever inatt..)

Av Karin Fransson - 10 mars 2010 13:55

Hej märkte att jag stavade lite fel, disträ som man är, meningen där det står att jag måste säga förlåt till eleverna ska vara att jag måste säga farväl till dem.
Eftersom att förra praktiken krånglade och jag akut skulle hitta en ny skola att vara på så var jag hos min faster vilket jag är nu också. Situationen kan bli jävig påstår andra och jag förstår vad dem menar. Det är ju inte meningen att man ska vara hos släktingar och hur kan jag bevisa att vi är professionella på skolan och personliga hemma?

Det är ändå synd för jag trivs så bra med eleverna och jag lär mig otroligt mycket! Denna praktiken har jag fått en helt ny syn på senaste kursens upplägg som handlat mycket om specialpedagogik och elevhälsoteam. De föreläsningar och böcker vi haft har vinklat dessa två ämnen väldigt negativt jämfört med hur jag upplevt det IRL på skolan där jag är nu. Vikten av en trygg handledare kan vara avgörande, för vare sig man vill eller inte så tar man efter honom/henne t ex i kroppsspråket, olika uttryck och ord m.m


  

Presentation


Hej och välkommen hit. Jag jobbar som musiklärare och berättar här lite om lektionsplaneringar och övriga ämnen som berör mitt liv...
Lämna gärna en kommentar i Klagomuren (Gästboken)eller varför inte ställa en fråga?

Klagomuren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Vänners bloggar

Bloglovin

bloglovin

Trogna följeslagare

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards